مادی های اصفهان،راهِ گریزی برای کاهش خطر وقوع سیل

شهردار اصفهان گفت: در زمینه بروز سیل نگرانی نداریم چراکه مادی‌ها و نهرهای اصفهان با توزیع درست آب مانعی برای وقوع سیل در شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نوروزی، شهردار اصفهان گفت: با توجه به اتفاقات پیش بینی نشده و وقوع سیل امروز نگران ساماندهی مهاجرت مردم از شهرهای دیگر به اصفهان هستیم و این در حالی است سال گذشته نگران مهاجرت اصفهانی ها به دلیل خشکی زاینده رود بودیم .
وی با بیان اینکه در زمینه بروز سیل نگرانی نداریم چراکه مادی‌ها و نهرهای اصفهان با توزیع درست آب مانعی برای وقوع سیل در شهر اصفهان است افزود: مادی‌ها و انشعاباتی که در شهر وجود دارد برای پشتیبانی از رودخانه زاینده رود آماده شده است و در حال ساماندهی مادی‌های اصفهان و باز کردن مادی‌های بسته هستیم.

نوروزی با تاکید بر حفاظت از بناهای تاریخی اصفهان ابراز داشت: ما طرفدار محیط زیست، حقوق شهروندی و بناهای تاریخی هستیم و در این ارتباط همه نهادها باید دست به دست یکدیگر دادند تا از تاریخ اصفهان حفاظت کنیم و البته در رأس همه فعالیت‌های ما باید زنده کردن دائمی زاینده رود باشد.

 

حفاظت از فضای سبز اصفهان مورد توجه ویژه شهرداری

 
شهردار اصفهان با بیان اینکه زمانی ۱۲ هزار هکتار فضای سبز در شهر اصفهان وجود داشت گفت: امروز تنها پنج هزار هکتار فضای سبز در شهر وجود دارد که سه هزار و ۷۰۰ هکتار آن در اختیار شهرداری است، برای نگهداری این فضای سبز سال گذشته ستاد مبارزه با خشکسالی تشکیل و ۳۳ هزار تانکر آب خریداری کردیم.
نوروزی ادامه داد: همچنین سال گذشته دو تصفیه خانه در جنوب و شمال شهر اصفهان به منظور تصفیه پساب و استفاده برای آبیاری درختان راه اندازی شد و امسال یک تصفیه خانه دیگر ساخته خواهد شد.

وی تاکید کرد: امسال بارندگی‌های مناسب در اصفهان بسیار به کمک ما برای حفظ فضای سبز و شادابی درختان شهر آمد و امیدواریم این روند در سال جاری به لطف خداوند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/ی
برچسب ها: شهرداری ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.