رئیس اتاق بازرگانی ایران:

توسعه پایدار کشور در گرو توسعه متوازن است

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه متوازن در کشور صورت نگرفته و باید به دنبال یک توسعه پایدار باشیم.

توسعه پایدار کشور در گرو توسعه متوازن استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی در گناباد گفت: هزینه‌های زیادی در کشور صورت گرفته، اما توسعه متوازن صورت نگرفته و باید به دنبال یک توسعه پایدار باشیم و توسعه تاکنون ناپایدار بوده، زیرا براساس تحقیق صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: در مرحله اول باید تحقیق و بررسی و ظرفیت‌ها شناسایی شود و در مرحله بعد وارد فاز سرمایه‌گذاری شویم تا پایدار بماند و بعد از دو سال تعطیل نشود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: توسعه پایدار باید از روستا‌ها آغاز شود نه اینکه شهر‌ها را جذاب کنیم که نتیجه آن چیزی می‌شود که امروز شاهد آن هستیم و ما به سرعت توسعه پایدار روستایی را در اولویت داریم و دانشگاه‌های گناباد باید در حوزه تحقیق کار زیادی کنند.

شافعی افزود: بالاترین میزان فعالیت سمن‌ها در گناباد انجام می‌شود که این می‌تواند ظرفیتی باشد برای کمک به توسعه این شهرستان در برنامه‌های پیش رو تا توسعه پایدار صورت گیرد.

علی رسولیان معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: ۸۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات خالص پرداخت شده برای طرح‌های مختلف و برای طرح‌های اقتصادی که منجر به اشتغال شود ۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش تسهیلات خواهیم داد.

وی تصریح کرد: طرح مثلث اقتصادی در راستای فرمایشات رهبری برای رونق تولید و مداخله مردم در این حوزه‌ها است و نتایج این طرح که در «قلعه‌گنج» انجام شده قابل مشاهده است.

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: براساس دستور رئیس جمهور، این طرح در دیگر استان‌ها اجرایی خواهد شد و تاکنون ۵۸ معین اقتصادی برای شهرستان‌های استان تعیین شده و تا ۱۰۰ معین کار انجام خواهد شد.

رسولیان افزود: در ۲۵ سفر استاندار خراسان رضوی، ۶۸۴ تفاهم‌نامه همکاری امضا شده که ۵۹ هزار شغل ایجاد خواهد کرد و ۱۶ تفاهم نامه در گناباد امضا و از این پروژه‌ها برای عملیاتی کردن تا کاهش نرخ بیکاری استان ادامه می‌یابد.

انتهای پیام// ز. م


توسعه پایدار نیازمند توجه به روستاهاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.