هوا گرم می‌شود

هواشناسی استان بوشهر پیش بینی کرده از دوشنبه تا پایان هفته دما در استان افزایش می‌یابد و در برخی نقاط به آستانه ۴۰ درجه سانتیگراد می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر درباره وضع جوی و دریایی این هفته گفت: از امشب و تا پایان فردا (یکشنبه) با عبور امواج ناپایدار و گذرا از تراز میانی جو، ناپایداری‌های جوی به طور موقت افزایش می‌یابد که پیامد آن ضمن افزایش پوشش ابر، وقوع رگبار‌های پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش تندباد در برخی نقاط استان به ویژه نقاط شمالی و مرکزی، خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: هنگام وزش تندباد، ارتفاع موج دریا نیز به طور موقت افزایش می‌یابد به طوری که انتظار داریم فردا بر روی دریا و در سواحل شمالی و مرکزی استان سرعت وزش باد به طور لحظه‌ای گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا نیز بیش از ۱۵۰ سانتیمتر باشد.

وی با اشاره به گرم شدن هوا از اواسط هفته، بیان کرد: از دوشنبه تا پایان هفته نیز دمای هوا روند افزایشی دارد و پیش بینی می‌شود روز‌های پایانی هفته بیشینه دما در برخی نقاط به ویژه نقاط غیر ساحلی به آستانه ۴۰ درجه سانتیگراد برسد.

مدیر پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: جهت وزش باد امروز شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی طی ساعاتی از بعد از ظهر امروز بر روی دریا تا ۴۴ کیلومتر در ساعت و فردا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر درساعت خواهد بود.

راستگو گفت: ارتفاع موج دریا نیز امروز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی استان ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، و فردا در سواحل استان ۶۰ تا ۱۲۰ و در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی بیش از ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ک

امروز و فردا افزایش ناپایداری‌های جوی/ از دوشنبه تا آخر هفته افزایش دما

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.