فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش به گوشی‌های پایین‌رده می‌رسد

شرکت Fortsense با تولید یک فناوری جدید محدودیت قابلیت اسکنر زیر صفحه نمایش را برداشت و اکنون گوشی‌های دارای LCD نیز می‌‎توانند از آن استفاده کنند.

فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش به گوشی‌های پایین‌رده می‌رسدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که فناوری جدید اسکنر اثر انگشت برای ورود به گوشی طراحی شده است. این فناوری به طراحان گوشی اجازه می‌دهد فضای بیشتری برای صفحه نمایش داشته باشند. البته باید این مسئله را در نظر گرفت که این نوع حسگر محدودیت‌های خاص خودش را نیز دارد. از محدودیت‌های آن می‌توان به این اشاره کرد که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش تنها در پنل‌های OLED قابل استفاده است زیرا این نوع پنل‌ها تنها مدلی هستند که اجازه می‌دهد اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص اثر انگشت از طریق نور منتقل شود. البته قرار نیست این محدودیت ابدی باشد و پیشرفت فناوری این مسئله را نیز حل کرده است.

فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش به گوشی‌های پایین‌رده می‌رسد

اکنون یک شرکت چینی به نام Fortsense روشی ابداع کرده است که به وسیله آن این محدودیت کنار زده می‌شود و به این طریق مدل‌های بیشتری می‌توانند از این فناوری استفاده کنند. شرکت Fortsense توانسته است با فناوری جدید خود کاری کند که حسگرهای اثر انگشت حتی از صفحه نمایش LCD نیز بتوانند به وظیفه خود عمل کنند. این شرکت به تولیدکنندگان تلفن همراه قول داده است که تا پایان امسال بتوانند از این فناوری در دستگاه‌های خود استفاده کنند.

بر اساس تصاویر و اطلاعات فاش شده شرکت Fortense توانسته است راهی پیدا کند که نور بتواند از پنل LCD گذر کرده و به اسکنر اپتیکال FP برای تشخیص اثر انگشت برسد. این اتفاق با حضور یک غشا خاص، بین لایه‌های صفحه نمایش امکان پذیر شده است. به این ترتیب این سنسور می‌تواند اثر انگشت کاربر را در ۱۶۰ روش مختلف قرار دادن انگشت روی صفحه نمایش شناسایی کند.

فناوری حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش به گوشی‌های پایین‌رده می‌رسد

پیدا کردن این روش برای استفاده کردن از سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش می‌تواند کمک بسیاری به حضور این فناوری در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده بکند زیرا این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش LCD هستند.


بیشتر بخوانید: گوشی جدید سامسونگ با نام گلکسی A70 رونمایی شد +تصاویر


انتهای پیام/

محدودیت حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برداشته شد

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار