معاون وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

مشارکت با بخش خصوصی اولویت اصلی در ساخت واحد‌های مسکن شهر‌های جدید

طاهرخانی گفت: مشارکت با بخش خصوصی در ساخت واحد‌های مسکن شهر‌های جدید از اولویت‌های اصلی ما طی سال ۹۸ است.

کباری/ مشارکت با بخش خصوصی اولویت اصلی در ساخت و احد‌های مسکن شهر‌های جدید است / تفاوت‌های فاحش مسکن امید با مسکن مهربه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حبیب الله طاهر خانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم افتتاح ۵ هزار و ۲۱۷ واحد مسکن مهر و ۷ پروژه روبنایی در پردیس با بیان اینکه بین نمایندگان مجلس و معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن یک هم افزایی شکل گرفته است گفت: ما امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم در حوزه مسکن مهر عملکرد ویژه‌ای داشته باشیم به طوری که بحث اصلی تکمیل واحد‌های مسکن مهر و تحویل بخش عمده‌ای از آن‌ها که معارض ملکی نداشته باشند را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: همچنین امیدواریم محیط سکونتی مناسبی را به متقاضیان تحویل دهیم زیرادر صورت وجود محیط سکونتی نامناسب و نداشتن زیرساخت‌ها، دچار بدمسکنی می‌شویم.

طاهر خانی افزود: مشارکت با بخش خصوصی جزو اولویت‌های ما است و ما تا به امروز ۶ مدرسه را با مشارکت بخش خصوصی ساخته‌ایم و در احداث آن‌ها از منابع دولتی هیچ استفاده‌ای نکردیم.

 


بیشتر بخوانید: کلنگ ساخت ۷ هزار و ۶۰۰ مسکن امید در پردیس زده شد/ افتتاح ۵ هزار و ۲۱۷ مسکن مهر در پردیس


وی ادامه داد: در ایجاد خدمات روبنایی که وعده داده بودیم عقب نمانده‌ایم و تمامی این اقدامات با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفته و دستگاه‌های ذیربط اعلام آمادگی کرده‌اند که مجموعه درمانی را به مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان خواهیم ساخت.

طاهرخانی گفت: در گذشته افرادی که در واحد‌های مسکن مهر ساکن شده بودند، دسترسی به مراکز تجاری مطابق با نیاز‌های اولیه خود نداشتند و این امر، درجه سختی در زندگی آن‌ها را به شدت افزایش داده بود به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم مجموعه تجاری را بسازیم که توجه ساکنان مسکن مهر را جلب کند.

این مقام مسئول به تولید و عرضه ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر‌های جدید اشاره کرد و گفت: اساس کار ما در ساخت این واحد‌ها مشارکت با بخش خصوصی است و اولین موضوعی که در ساخت این واحد‌ها در نظر گرفتیم مکان یابی است به طوری که در ساخت این واحد‌ها هیچ محدوده جدیدی را به شهر‌ها اضافه نکردیم.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهر‌ها از دیگر اولویت‌های ما در ساخت این واحد‌ها است به طوری که معارض فاز یک شهر پردیس را برطرف کردیم.

طاهرخانی افزود: تمامی زیرساخت‌ها فراهم شده و ۳ هزار و ۵۰۰ واحد در محدوده مرکز شهر‌ها توسط قرار گاه خاتم الانبیا ساخته می‌شود و این یک برنامه بسیار متفاوت‌تر از مسکن مهر است.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت با بخش دولتی باعث می‌شود که از منابع مالی دولتی کمتری استفاده شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در ساخت این واحد‌ها هیچ محدودیتی برای متراژ‌ها در نظر نگرفته‌ایم و تمامی اقشار جامعه می‌توانند از این واحد‌ها استفاده کنند و متناسب با نیاز آن‌ها این واحد‌ها طراحی شده است.

طاهرخانی تصریح کرد: نارضایتی اصلی مردم در مسکن مهر رعایت نکردن اصول شهرسازی بوده، اما ما در ساخت این واحد‌ها آماده‌سازی و محوطه سازی را انجام داده‌ایم تا مشکلی مانند مسکن مهر تکرار نشود.

وی یادآوری کرد: طراحان مسکن مهر در سایت‌های شهر‌های جدید به ویژه پردیس هیچ زمان تصور نمی‌کردند که باید ۵۵ کیلومتر دیوار حائل بسازند و ساخت این دیوار‌ها بسیار زمان بر است و از سوی دیگر احداث تونل‌هایی برابر با تونل رسالت از دیگر مشکلات واحد‌های مسکن مهر در پردیس است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار