تداوم مهلت عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره در آذربایجان غربی

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از تداوم مهلت عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره در استان خبر داد.

تداوم مهلت عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره در آذربایجان  غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،مپرویز امجد رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه کارگروه مشترک خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان گفت: ۱۵ تا ۲۰ درصد اراضی زراعی و باغی استان که در اثر وقوع سیل و سرمازدگی دیررس بهاره در سال زراعی جاری دچار خسارت شدند، تحت پوشش خدمات بیمه کشاورزی قرار دارند.

وی ادامه داد: در زیر بخش دام و طیور نیز ۳۰ درصد از خسارت دیدگان از سیل و سرمازدگی تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.

امجد افزود: در سال زراعی جاری تا آخر فرورین ماه، در زیر بخش آبزیان ۴۰۰ هکتار، دام سبک ۷۱ هزار راس، دام سنگین ۹ هزار و ۹۲۶ راس، زنبورعسل ۷۷ هزار و ۶۴۵ فروند، انواع طیور ۲۲ میلیون قطعه، زراعت پاییزه ۴۹ هزار و ۱۶۵ هکتار، زراعت بهاره ۳ هزار و ۸۲۷ هکتار، اراضی باغی ۱۲ هزار و ۷۸۱ هکتار و مرتع نیز یکهزار و ۷۳۰ هکتار تحت پوشش بیمه پایه و تکمیلی صندوق بیمه کشاورزی قرار دارند.

وی ضمن تقدیر از صدا و سیما و رسانه‌های خبری استان در اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت سرما زدگی افزود: خوشبختانه این اقدامات تاثیرات مثبتی در روند آگاه سازی کشاورزان در خصوص کاهش میزان خسارت وارده داشت، چرا که وقوع سیل اخیر در ۱۹ استان کشور باعث شد تا ۵۰ درصد بخش کشاورزی کشور دچار خسارت جدی شوند و در استان اذربایجان غربی نیز به صورت عمده در سطح شهرستان‌های میاندوآب و شاهین دژ شاهد خسارت ۵۵ میلیارد تومانی به محصولات زراعی و باغی، دام و طیور و تاسیسات کشاورزی استان بر اثر وقوع سیل بودیم.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که محصولات کشاورزی خود را بیمه نموده اند، بر اساس تعرفه بیمه‌ای میزان غرامت خسارت وارده به محصولات آنان به تدریج در طول سال واریز خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: برابر دستورالعمل ابلاغی کمیته خسارت در شهرستان‌ها تشکیل یافته و نسبت به برآورد نهایی خسارات سرمازدگی با حضور نمایندگان فرمانداری، بانک کشاورزی و جهاد کشاورزی جهت تکمیل فرم و پرونده اقدام می‌شود، تاجهت اتخاذ تصمیمات در رده‌های بالاتر به مدیریت بحران استانداری و وزارت جهاد کشاورزی ارجاع داده شود.

رییس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات طبیعی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به تداوم مدت زمان عملیات بیمه گری محصولات زراعی بهاره گفت: با توجه به اینکه بیمه محصولات بهاره هنوز تداوم دارد از زراعین استان درخواست داریم جهت بهره مندی از خدمات صندوق بیمه کشاورزی، با مراجعه به دفا‌تر بیمه کشاورزی و مراکز خدمات جهاد کشاورزی با آگاهی از حق بیمه و شرایط تعهد بیمه‌گری، نسبت به پوشش بیمه‌ای محصول خوددر مدت زمان مقرر اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

 

برگزاری جلسه کارگروه مشترک خشکسالی، سرمازدگی و مخاطرات بخش کشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.