کمیته امداد بوشهر از ۲۳۰۰ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه حمایت می‌کند

قائم مقام کمیته امداد استان بوشهر گفت: پارسال ۲۵ میلیارد ریال برای تامین ۱۲ نوع سبد غذایی ۲۳۰۰ کودک زیر ۵ سال که مبتلا به سوء‌تغذیه بودند، هزینه شد.

۲۳۰۰ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه در بوشهر توسط کمیته امداد حمایت می‌شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید گزدرازی اصل افزود: مراکز بهداشتی و درمانی کودکان زیر پنج سالی را که از نظر شاخص‌های رشد در وضعیت مناسبی نیستند به کمیته امداد معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فقر غذایی در کودکان نیازمند می‌تواند در آینده مشکلات زیادی برای آن‌ها ایجاد کند، بیان کرد: مبارزه این نهاد با سوءتغذیه کودکان با مشارکت وزارت بهداشت به شکل ویژه از سال ۸۴ آغاز شد و تا امروز با حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه زیر پنج سال ادامه دارد.

قائم مقام کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه ماهانه یک سبد غذایی به کودکان حمایت شده ارائه می‌شود، بیان کرد: سرانه هر سبد غذایی ارائه شده در ماه یک میلیون ریال است و هر سبد غذایی شامل اقلامی از جمله حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن است که از طریق فروشگاه‌های طرف قرارداد به گروه‌های هدف تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: هر کودک به محض ورود به طرح رفع سوءتغذیه، در یک یا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد تا مراتب پایش رشد آن به صورت دقیق و کامل انجام و شرایط رفع سوء‌تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی، درمانی مربوطه مشخص شود.

قائم مقام کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه طرح هم‌سفره در کمیته امداد برای مشارکت نیکوکاران در زمینه حمایت از کودکان دچار سوءتغذیه راه‌اندازی شده است، گفت: مردم نیکوکار بوشهر می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://hamsofreh.ir و پرداخت هزینه تمام یا بخشی از سبد غذایی این کودکان، کمیته‌امداد را در برطرف کردن سوءتغذیه کودکان نیازمند یاری دهند.

انتهای پیام/م

حمایت از ۲۳۰۰ کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه در استان بوشهر

برچسب ها: تغذیه ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.