آغاز برداشت گل گاوزبان برای نخستین بار در کاشمر

رییس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کاشمر گفت: زمان برداشت گل گاوزبان که برای نخستین بار در این شهرستان کاشت شده آغاز شده است.

آغاز برداشت گل گاوزبان برای نخستین بار در کاشمربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، طاهریان رییس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کاشمر گفت: کارشناسان جهادکشاورزی در مرکز تحقیقات کاشمر برای نخستین بار موفق به پرورش گل گاو زبان در شدند.

وی  با بیان اینکه توسعه، کشت و پرورش گیاهان دارویی از سال گذشته در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است افزود: یکبار کاشت و گل دهی تا چند سال بدون هزینه از مزایای اقتصادی کشت این گیاه دارویی است.

 رییس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کاشمر  گفت: برای توسعه بیشتر و با کیفیت گیاهان دارویی، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کاشمر اقدام به برگزاری کارگاه‌های اموزشی برای پرورش چند برابری گل گاوزبان توسط کشاورزان کرده است.

طاهریان افزود: قیمت هر کیلو گل خشک گاوزبان ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان است که می‌تواند ضمن اشتغال زایی برای کشاورزان منبع در آمد خوبی باشد.

وی گفت: تنش آبی در منطقه، کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است و کم آب بر بودن گل گاوزبان و سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه از مزایای کاشت این گیاه دارویی است.

رییس مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی کاشمر با اشاره به کشت نشایی این گیاه دارویی گفت:ابتدا بذر گل گاوزبان در گلخانه کشت و نشا آن به مزرعه منتقل می‌شود.

طاهریان گفت:در حال حاضر از ۷۰ هکتار سطح زیرکشت گیاهان دارویی حدود یک هکتار گل گاوزبان کشت می‌شود و بیش از ۳ ماه گل دهی دارد.

 گل گاو زبان گیاه داروئی است که در طب سنتی و ایرانی جایگاه خاصی دارد. ودارای خواص تقویت قلب و اعصاب و آرامش بخش هست که به صورت دمنوش استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام//و.ت

برداشت گل گاوزبان  در کاشمر

برچسب ها: جهاد کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.