رئیس شورای شهر مشهد:

ظرفیت مدیریت یکپارچه شهری در اختیار شورای شهر قرار نگرفته است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: لایحه مدیریت یکپارچه شهری هنوز در مجلس تصویب نشده و تا این ظرفیت در اختیار شورا قرار نگیرد ما نمی‌توانیم شورای شهر باشیم و شورای شهرداری هستیم.

ظرفیت مدیریت یکپارچه شهری در اختیار شورای شهر قرار نگرفته استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی مشهد امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر در تالار شهر، با بیان اینکه هنوز لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس تصویب نشده، گفت: تا تحقق این مهم مدیریت هماهنگ شهری می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند که در این راستا شورا و شهرداری مشهد بر تعامل با دیگر دستگاه‌ها تاکید دارد.
 
وی تصریح کرد: این تعامل بسیاری از مشکلات مشهد از جمله تکمیل کتابخانه ۲۰ ساله این شهر با پرداخت نیم درصد سهم شهرداری محقق شد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شرایط نسبت به ۲۰ سال گذشته تغییر کرد و پیچیدگی‌هایی برای اداره کلانشهر‌ها رخ داده که متناسب با این مسئولیت‌ها اختیارات افزایش نیافته بلکه با برخی محدودیت‌ها نیز مواجه شده است.

حیدری با بیان اینکه مردم باید به معنای واقعی در حوزه مدیریت شهری و روستایی حق تصمیم گیری داشته باشند، افزود: نیازمند نظارت همگانی بر فعالیت شهرداری و شورای شهر برای انجام وظیفه خود در مسیر صحیح هستیم.

وی ادامه داد: اکنون ۲۰ سال از عمر نظام شورایی در کشور می‌گذرد و یکی از اصول بر زمین مانده قانون اساسی، برگزاری انتخابات شورای شهر و روستا بود که برای نخستین مرتبه در سال ۸۷ برگزار شد و حالا ۲۰۰ هزار نفر در کشور در این حوزه تصمیم گیری می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نقش نمایندگان عالی دولت برای ایجاد این هماهنگی‌ها ضروری و لازم است و در کنار آن ما به مشارکت مردم در اداره شهر نیازمندیم زیرا ما در عملکرد خود بدون نقش آفرینی مردم موفق نخواهیم بود.

حیدری افزود: انتظار داریم مردم نظارت همگانی خود را بر فعالیت شورا و شهرداری انجام داده تا ما بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم.

وی با اشاره به روز خلیج فارس، تصریح کرد: ما همواره از هویت تاریخی و ارزشمند خودمان در جنوب کشور دفاع کرده و اجازه نخواهیم داد بیگانگان با تغییر نام بر این خطه خدشه وارد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک روز معلم گفت: این روز بهانه‌ای برای گرامیداشت فعالیت ارزشمند معلمان خصوصاً استاد شهید مرتضی مطهری است که این روز‌ها نیازمند بازخوانی مجدد اندیشه‌های این فرد در جامعه هستیم.

انتهای پیام//ف. س


عملکرد شورای اسلامی بدون نقش مردم موفق نخواهد بود

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار