رئیس اتاق اصناف ایران اعلام کرد:

خسارت بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومانی سیل به واحد های صنفی

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: خسارت وارده از سیل به واحد‌های صنفی بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

خسارت بیش از  ۱۳ هزار میلیارد تومانی سیل به واحد های صنفیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران در سومین اجلاس دوره هفتم هیئت نمایندگان اتاق  اصناف ایران که امروز در هتل پردیسان مشهد برگزار شد گفت: سیل ۳ هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع نیشکر وارد کرده است که با پیگیری‌های انجام شده مجوز واردات ۴۰۰ هزار تن شکر به کشور برای تامین بازار گرفته شده است.
 
وی  تصریح کرد: در سیل اخیر بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی آسیب دیده اند که هنوز برخی از شهر‌ها در استان خوزستان همچنان درگیر سیل هستند و تاکنون یک هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان پیش بینی خسارت صورت گرفته است.

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تصمیم‌های خوبی در زمینه احیاء و بازسازی مناطق سیل زده گرفته شده و به همین منظور کارگروهی تشکیل شده تا ۳۰ هزار بسته لوازم خانگی از سوی ستاداجرایی حضرت امام خمینی (ره) و ۴۰ هزار بسته لوازم خانگی از سوی هلال احمر به این مناطق ارسال شود.

 ممبینی افزود : از مسئولان دولت میخواهم که با توجه به زیاد بودن حجم خسارت‌های وارده به واحد‌های صنفی در مناطق سیل زده، در خصوص بیمه و مالیات این واحد‌ها تصمیم‌های مناسبی گرفته شود.

وی تصریح کرد :هم اکنون حدود ۳ میلیون واحد صنفی در بخش‌های تولیدی، توزیعی، خدمات و خدمات فنی در کشور فعالیت دارند و بر اساس آمار‌های رسمی سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی بیش از ۱۷ درصد است.
 
انتهای پیام //ا.ز
 

خسارت  میلیاردی سیل به واحد‌های صنفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار