پیوند بین مردم ایران و عراق به برکت عتبات عالیات ناگسستنی است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: به برکت عتبات عالیات در عراق،مرقد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) در ایران، پیوند بین مردم ایران و عراق ناگسستنی است.

پیوند بین مردم ایران و عراق به برکت عتبات عالیات ناگسستنی استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با تولیت‌های عتبه عباسی و حسینی گفت: از پذیرایی و احترام شما به زائران ایرانی چه در ایام اربعین و چه در دیگر ایام سال تشکر می‌کنیم.

وی بیان کرد: حرم مطهر رضوی سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون زائر است که بخش قابل توجهی از زائران خارجی زوّار عراقی هستند و تلاش می‌کنیم که تسهیلاتی که برای زائران ایرانی وجود دارد، برای زوار عراقی نیز ایجاد کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: یک صحن و یک رواق در حرم مطهر رضوی به زائران عراقی و خارجی اختصاص داده‌ایم تا بتوانند برنامه‌های مخصوص به خود را در آنجا برگزار کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: به برکت عتبات عالیات در عراق و مرقد امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ع) در ایران، پیوند بین مردم عراق و ایران ناگسستنی است.

وی گفت: ما حقیقتاً عمران، آبادانی، پیشرفت و امنیت عراق را، پیشرفت و امنیت ایران می‌دانیم و امیدواریم روزبه‌روز مهر، محبت، اخوت و برادری که بین مردم دو کشور ایران و عراق وجود دارد بیشتر شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما در عراق احساس نمی‌کنیم که در یک کشور بیگانه هستیم و امیدواریم برای زائران عراقی هم ایران همین گونه باشد، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همواره تلاش می‌کنند بین ایران و عراق به عنوان دو کشور قدرتمند مسلمان اختلاف، کینه و نفرت وجود داشته باشد و ان شاءالله ما و شما به برکت مضجع شریف اهل بیت (ع)، نقشه دشمن را نقش بر آب خواهیم کرد.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

دشمنان اسلام تلاش می‌کنند بین ایران و عراق کینه وجود داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار