تولیت آستان قدس رضوی:

آستان قدس سازمانی خصوصی نیست/هیچ تصمیم عجولانه و فردی گرفته نمی شود

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این آستان مقدس سازمان خصوصی نیست و هیچ تصمیمی فردی گرفته نمی‌شود.

آستان قدس سازمانی خصوصی نیست/هیچ تصمیمی عجولانه و فردی نخواهد بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مدیران سازمان حرم، سرکشیکان و ائمه جماعات حرم مطهر رضوی که در تالار ولایت برگزار شد، گفت: هیچ برنامه و اقدامی در حرم امام رضا (ع) نباید موجب نارضایتی و مانع زیارت راحت و آسان زائران شده و اگر زائران انتقاد و پیشنهادی می‌دهند باید با روی باز و گشاده پذیرا باشیم.

وی ادامه داد: ما باید به عنوان خادم یا مسئول در آستان قدس در جهت رفع مشکلات و نواقص تلاش کنیم، زیرا مردم این دستگاه را متعلق به خودشان می‌دانند، به وضع موجود نباید قانع باشیم و همواره باید برای خدمت‌رسانی بهتر و متناسب با شأن زائر امام رضا (ع) برنامه ریزی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نباید خدمت در بارگاه منور رضوی به روزمرگی تبدیل شود و خدمت خادم در این بارگاه باید به گونه‌ای باشد که پس از هر انجام وظیفه، اثر معنوی آن فضای کسب و کار و خانه و زندگی او را فرا بگیرد.

حجت الاسلام مروی افزود: در آستان قدس رضوی هیچ تصمیمی فردی، عجولانه و تحت تأثیر موج و جو گرفته نخواهد شد، ما با تدبر، تفکر، مشورت، صبر و حوصله البته بدون فوت وقت در امور تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این آستان مقدس به کسی تعلق ندارد، اینجا شرکت و سازمان خصوصی با رئیس و مرئوس نیست، اینجا یک دستگاه معنوی است که صاحب آن حضرت رضاست و همه خادم هستیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مجموعه حرم رضوی بزرگ و وسیع است، اطلاعات خدام باید به روز باشد و نسبت به تغییر و تحولات توجیه باشند تا بتوانند زائران راهنمایی کنند که این امر نیازمند دوره آموزشی است.

حجت الاسلام مروی در پایان افزود: بنا نداریم موضوع افطاری و غذا دادن را از برنامه‌های حرم مطهر حذف کنیم، اما تصمیم جمعی توسط مدیران سازمان حرم بر این شده است که در این امور صرفه جویی لازم برای تامین هزینه‌های اقدامات مهم‌تری همچون کمک به سیل زدگان و رفع مشکلات جوانان صورت پذیرد.

انتهای پیام // ف. ک
 

چیزی نباید مانع زیارت آسان زائران شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.