نخست وزیر پاکستان به حرم مطهر رضوی مشرف شد

نخست وزیر پاکستان که ساعاتی قبل وارد مشهد شده بود به بارگاه منور رضوی مشرف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،عمران خان که بعدازظهر یکشنبه وارد مشهد شده بود به همراه هیئت همراه به حرم مطهر رضوی مشرف شد.

وی پس از زیارت بارگاه امام هشتم (ع) با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام احمد مروی،تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت:در مشهد مقدس سالانه پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار زائر پاکستانی هستیم.

وی بیان کرد: بهترین زمینه برای خنثی کردن توطئه‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران و قطع دست استعماری آن‌ها از منطقه، تقویت مشترکات ایران و پاکستان به‌ویژه اشتراکات معنوی است.

حجت الاسلام مروی ابراز کرد: ایمان و اعتقاد دینی در مردم پاکستان یک اعتقاد ریشه‌دار و خالص است.

وی افزود:محبت مردم پاکستان به انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای یک پدیده بی‌نظیر و فرصت استثنایی برای گسترش همکاری‌های دو کشور است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:زائران عزیز پاکستانی که بیشترین زائران خارجی این آستان مقدس هستند، در مشهد و در این آستان ملکوتی در خانه خود و در میان برادرانشان هستند و احساس غربت ندارند.

وی در ادامه بیان کرد: آستان قدس رضوی از طریق وزارت امور خارجه کشورمان تسهیل زیارت عزیزان پاکستانی را با جدیت دنبال می‌کند و همچنین برای تسهیل زیارت اربعین و عبور عزیزانمان از مرز میر جاوه به مقصد کربلای معلی برنامه‌هایی در چند سال گذشته داشته‌ایم که این برنامه‌ها باقدرت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در مشهد ظرفیت‌های دانشگاهی بسیار خوبی وجود دارد و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌ها استفاده کرد.

فراهم شدن مسیر زمینی پاکستان به ایران

عمران خان گفت:امیدواریم امنیت در افغانستان برقرار شود و اگر این مهم تحقق یابد مسیر زمینی از پاکستان به مشهد فراهم خواهد شد.

وی افزود: برای حوزه توریست بسیار اهمیت قایل هستیم و به دنبال این هستیم که درب‌های کشور را به روی توریست باز کنیم و از این ظرفیت استفاده شود.

وی بیان کرد: پاکستان می‌خواهد روابط خود با ایران را به سطح عالی برساند. پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی کشور را اداره کنیم.

عمران خان در ادامه با ابراز تأسف از وقوع سیل در برخی شهرهای کشور با مردم ایران به دلیل وارد آمدن خسارت ابراز همدردی کرد.

نخست وزیر پاکستان تا ساعاتی دیگر مشهد را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.