معرفی برگزیدگان دومین جشنواره استانی اندیشه مطهر

همزمان با سالروز بزرگداشت شهید مرتضی مطهری دومین جشنواره استانی اندیشه مطهر با معرفی نفرات برتر در شهرستان فریمان پایان یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفرمروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این جشنواره آثار استاد شهید مطهری از ابعاد مختلف الهام بخش هنرمندان و نویسندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: آثار عمومی شهید مطهری همچون 'داستان راستان' و آثار فاخر وی از جمله 'روش رئالیسم و اصول فلسفه' در تدوین این نمایشنامه‌ها منبع الهام بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: حاصل کار شهید مطهری اندیشه‌های انقلابی بود که براساس اندیشه فردی و شمول گرایانه شکل گرفت.

مروارید افزود: خراسان رضوی قطب دوم تئاتر در کشور است و جشنواره تئاتر 'اندیشه مطهر' با همت هنرمندان تئاتر استان شکل گرفت و ثابت کرد که تئاتر در خراسان رضوی هنر پویاست.

وی تصریح کرد: هنرمندان شرکت کننده در جشنواره اندیشه مطهر می‌توانند آثار خود را به مدت یک هفته به صورت رایگان در سالن نمایش اشراق به اجرای عمومی بگذارند.


نبود متون نمایشی مناسب مشکل تئاتردرحوزه نمایشنامه


حمید نیلی رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کشورگفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات تئاتر در حوزه نمایشنامه نبود متون نمایشی مناسب است برگزاری جشنواره اندیشه مطهر اقدام مناسبی در جهت رفع مشکلات موضوعی در متون مذهبی است.

وی تصریح کرد: امیدوارم بستر برگزاری جشنواره تئاتر اندیشه مطهر در سطح ملی فراهم شود تا نگارش متون مذهبی بر پایه اندیشه‌های ارزشمند استاد شهید مطهری توسعه یابد.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی کشورگفت: در دومین جشنواره تئاتر کوتاه استانی 'اندیشه مطهر' ۱۲ نمایش صحنه‌ای و سه نمایش خیابانی از شهرستان‌های مشهد، تربت حیدریه، قوچان، فریمان، طرقبه شاندیز، خوشاب به رقابت پرداختند.

هیات داوران جشنواره تئاتر اندیشه مطهر، نمایش 'نفت' از شهرستان فریمان را اثر برگزیده این دوره اعلام کرد و این اثر به بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی راه یافت.

انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.