معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح کرد:

ارتقای مشارکت دانشجویان با برگزاری رویدادهای هنری/ بهترین راه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

غفاری گفت: در جهان کنونی باید با کمک از حوزه‌هایی که بیشترین نقش را در زندگی مردم دارند برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام شود.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم چهارشنبه در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور در شیراز، اظهار کرد: برگزاری رویداد‌های هنری مشارکت دانشجویان را ارتقا می‌دهد و مصونیت بیشتری برای مجموعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی نیز حاصل می‌کند.

وی ادامه داد: دانشجویان بیش از ۱۲۰ دانشگاه سراسر کشور در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور در شیراز شرکت و آثار خود را اعم از فیلم نامه، فیلم کوتاه و عکس برای رقابت به دبیرخانه هشتمین جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور ارسال کردند.

غفاری تصریح کرد: هشتمین دوره این جشنواره که در شیراز برگزار شد به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به دوره‌های گذشته داشته که امیدواریم این مشارکت همچنان استمرار داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه به عنوان یک دستگاه علمی و خاص نمی‌تواند به تنهایی اهداف مدنظر را پیش ببرد و این نیاز احساس می‌شود که ارگان.‌های دیگر نیز در بخش‌های مختلف به کمک دانشگاه بشتابند.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویان سراسر کشور گفت: از ابتدای شروع به کار این جشنواره از سالیان گذشته تاکنون حمایت‌های زیادی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای برگزاری این جشنواره شده است.

وی عنوان کرد: در جهان کنونی باید با کمک از حوزه‌هایی که بیشترین نقش را در زندگی مردم دارند برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام شود.

باید جامعه را نسبت به تهدید‌های روز آگاه و حساس کرد

غفاری با بیان اینکه اثرگذاری هنر‌هایی مانند فیلم، سینما و عکس در زندگی مردم زیاد است، افزود: امروزه باید جامعه را نسبت به تهدید‌های روز آگاه و حساس کرد که این ظرفیت در هنر وجود دارد.

وی ادامه داد: آثار هنری که تولید می‌شود تنها متعلق به هنرمند نیست و مخاطب آن تمام مردم هستند.

وی سلامت اجتماعی جامعه را امر مهمی دانست که در حوزه سیاست. گذاری بسیار اهمیت دارد و گفت: کیفیت زندگی زمانی ارتقا می‌یابد که کمترین آسیب در جامعه وجود داشته باشد و بدون این اصل مهم بالندگی محقق نخواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: سلامت روانی جامعه سنگ بنای توسعه هر کشوری است و هر اندازه که محیط‌های علمی و دانشگاهی سالم‌تر باشند آن جامعه نیز پوینده، بالنده و سالم.‌تر خواهد بود.

وی دانشجویان را قشری دانست که دارای نفوذ بالایی در جامعه هستند و اظهار کرد: قشر دانشجو می. تواند بیشترین اثرگذاری را بر اجتماع پیرامون خود داشته باشد.

غفاری بیان کرد: توانمند سازی و ارتقای فعالیت‌های جمعی و داوطلبانه در دانشگاه به گسترش فضای سالم‌تر در این محیط کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار