چرا تصاویر کودتای ۹۸ ونزوئلا و فتنه ۸۸ ایران اینقدر شبیه هم هستند؟

در این خبر تصاویری از شباهت زیاد کودتای ۹۸ ونزوئلا و فتنه ۸۸ ایران را مشاهده می‌کنید که نشان‌دهنده شباهت این دو به هم است.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اندکی پس از آغاز به کار دوره دوم ریاست جمهوری نیکلاس مادورو رئیس جمهور ضداستعماری ونزوئلا، رئیس پارلمان این کشور خوان گوایدو با حمایت و پشتیبانی صریح آمریکا مدعی شد انتخابات این کشور قانونی نبوده است و تا برگزاری انتخابات جدید خود را رئیس جمهور موقت این کشور نفت‌خیز (رتبه اول جهانی از نظر ذخایر ثابت شده نفتی) نامید. آمریکا و متحدانش به سرعت وی را به رسمیت شناختند و برخی کشور‌های دیگر مانند ایران، روسیه، چین، ترکیه و ... نیز حمایت خود را از مادورو اعلام کردند.

بسیار از کارشناسان روابط بین‌الملل و تحلیلگران سیاسی کودتای ونزوئلا و تلاش آمریکا برای برکناری رئیس جمهور رسمی این کشور را مشابه حمایت‌های آمریکا از فتنه‌گران سال ۸۸ برای ایجاد آشوب در ایران و براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می‌دانند چراکه هر دو با دست پشت‌پرده آمریکا و به طمع از بین بردن حکومت مستقل و چپاول نفت و منابع آن کشور انجام شد.

در ادامه تصاویری از شبهات جالب این دو کودتا را مشاهده می‌کنید.

چرا تصاویر کودتای ۹۸ ونزوئلا و فتنه ۸۸ ایران اینقدر شبیه هم هستند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
چون همه کودتا چیان سرشون تو یک آخور است و از امریکا پول می گیرند و آموزش می ینینند>
آخرین اخبار