طوفان فانی در هند موجب درهم شکستن درختان، قطعی آب و برق و جان باختن دو نفر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام هندی اعلام کرد طوفان در این کشور به جان باختن دو نفر منجر شد. طوفان شدیدی با سرعت دستکم ۱۸۰ کیلومتر در ساعت هند را در نوردید.

طوفان شدید «سیکلون فانی» صبح امروز در سواحل ایالت اودیسا رخ داد و موجب باران و باد با سرعت یکصد و هفتاد و پنج کیلومتر در ساعت شد. تعدادی از درختان از بین رفته اند و خسارت‌های دیگری هم وارد شد. تاکنون هیچ گزارش درباره تلفات در دست نیست و مقامات دولتی برای بررسی هرگونه وضعیت آمادگی دارند.

مقامات دولتی اعلام کردند، پس از هشدار طوفان بیش از یک میلیون نفر از یازده ناحیه ساحلی این ایالت به مناطق محفوظ انتقال داده شدند.

در برخی گزارش آمده بود پرواز‌ها و سرویس قطار در برخی مناطق این ایالت و همچنین در ایالت بنگال غربی با در نظر گرفتن این طوفان لغو شد.

طوفان فانی که یکی از شدیدترین طوفان‌های سال‌های اخیر در اقیانوس هند است، روز جمعه به هند رسید، درخت‌ها را در هم شکست، غرفه‌های فروش مواد غذایی را از جا کند و موجب قطع آب و برق شد.

این طوفان که به سمت ساحل شرقی کشور در حرکت بود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت.

کارشناسان هواشناسی می‌گویند این مناطق احتمالا شاهد وزش شدید باد با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت خواهند بود که می‌توان آن را یک طوفان درجه ۳ تا ۴ طبقه بندی کرد.

در روز‌های اخیر، مقامات ایالت اودیسا بیش از یک میلیون نفر را تخلیه کرده اند. در طوفانی در سال ۱۹۹۹ در این ایالت، ده هزار نفر جان خود را از دست دادند.

به صد‌ها هزار نفر دیگر در ایالت بنگال غربی دستور داده شده است خانه‌های خود را ترک کنند. تیم‌های ویژه‌ای نیز به روستا‌های اطراف و تفرجگاه‌ها رفته اند و از گردشگران خواسته اند به مکان‌های امن بروند.

پیش بینی شده است که طوفان فانی که به سمت شمال غربی هند در حرکت است ایالت بنگال غربی و سپس بنگلادش را درنوردد. در مسیر این طوفان خانه‌های صد میلیون نفر قرار دارد.

هواشناسان درباره تخریب کامل خانه‌هایی که سقف‌های پوشالی دارند، افتادن تیر‌های برق و مخابرات، سیل و آسیب به محصولات کشاورزی هشدار داده اند.

حدود سه هزار پناهگاه در مدارس و ساختمان‌های دولتی برای اسکان بیش از یک میلیون نفر در ایالت اودیسا در نظر گرفته شده است. بیش از صد هزار بسته غذای خشک نیز برای پرتاب از هواپیما در صورت لزوم آماده شده است.

حرکت بیش از دویست قطار در مسیر‌های ساحلی لغو شده است.

پرواز‌ها در بوبانسور، مرکز ایالت اودیسا و کلکته در بنگال غربی دستکم تا روز شنبه لغو شده اند.

بنادر تعطیل شده اند، اما نیروی دریایی هند شش ناو جنگی را به منطقه اعزام کرده است و شرکت او ان جی سی، بزرگترین تولیدکننده نفت و گاز هند نیز تقریبا پانصد نفر از کارکنان خود را از سکو‌های دریایی تخلیه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، حوادث بین الملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار