تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم

شرکت تسلا با انتشار ویدئویی نحوه عملکرد سیستم خودران اتومبیل مدل ۳ را نشان می‌دهد.

تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، باید گفت ساخت خودرو‌های خودران دیگر رویا نیست، در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری در عرصه ساخت و تولید خودرو‌های خودران شکل گرفته که به خصوص با فراگیر شدن مدل‌های تمام الکتریکی، خودرو‌های خودران نیز در حال حاضر در بازار دیده می‌شود.

البته فعلا مدل‌های محدودی به این ویژگی مجهز هستند و بیشتر مدل‌های نیمه‌خودران با امکاناتی محدودتر در بازار وجود دارد، اما در نمایشگاه‌های مختلف شاهد معرفی گسترده طرح‌های مفهومی خودرو‌های تمام الکتریکی با حالت رانندگی خودکار هستیم و به همین دلیل تا چند سال آینده تولید، فروش و استفاده از این مدل‌ها به طو کامل فراگیر خواهد شد.

تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم

شرکت تسلا یکی از برند‌هایی است که از ابتدا به تولید خودرو‌های خودران تاکید داشت و حال اعلام کرده که این ویژگی برای تمامی نسخه‌های خودرو مدل ۳ ارائه خواهد شد. سیستم رانندگی خودکار تسلا در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، اما در ابتدا بیشتر به عنوان یک سیستم کمکی قابل استفاده بود، این سیستم در طول سال‌های اخیر بروزرسانی‌های مختلفی داشت و مشکلات آن رفع شد، این در حالی است که در زمان معرفی، سیستم خودران تسلا دارای ایراداتی بود و حتی موجب تصادفات متعددی می‌شد. اما به ادعای تسلا در حال حاضر این سیستم به بلوغ کافی رسیده و آماده استفاده به صورت سراسری است. هدف تسلا از تولید این سیستم، برداشتن تمامی وظایف هدایت خودرو از دوش راننده و حرکت از مبدا تا مقصد مسیر مشخص شده به صورت کاملا خودکار است.

تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم

به همین جهت تسلا با انتشار ویدئویی عملکرد سیستم رانندگی خودکار خود را از مبدا تا مقصد تعیین شده نشان می‌دهد، در این ویدئو راننده هیچ دخالتی در رانندگی نداشته و تنها نظاره‌گر مسیر است، خودرو نیز از ابتدا تا انتهای مسیر را بدون مشکل طی می‌کند. بر اساس این ویدئو سیستم خودران تسلا کاملا بر شرایط جاده تسلط دارد و به موقع سرعت خود را زیاد و کم می‌کند، همچنین از موارد جالب توجه در این ویدئو، رعایت کامل مقررات رانندگی و شاناسایی تابلو‌ها و علائم کنار جاده است، به صورتی که خودرو به خروجی مورد نظر با زدن راهنما نزدیک می‌شود، می‌پیچد، قبل از تقاطع می‌ایستد و اولویت حرکت را هم بررسی می‌کند.

تماشا کنید/ آزمایش سیستم خودران اتومبیل تسلا مدل ۳ در مسیری واقعی +فیلم

علاوه بر آن در هنگام وارد شدن از مسیر فرعی به اصلی یا اصلی به فرعی تمامی موارد ایمنی بررسی می‌شود، در این ویدئو مسیری پر پیچ و خم انتخاب شده که در طی مسیر چهار راه، تقاطع، بزرگراه و مسیر فرعی دیده می‌شود، خودرو مدل ۳ نیز با استفاده از سیستم خودران به درستی از پس تمام چالش‌های پیش روی خود بر می‌آید و مسافران را سالم به مقصد می‌رساند. در حال حاضر این سیستم کامل‌ترین سامانه خودران تولید شده است و شاید تنها سیستم قابل اعتماد باشد، همانطور که اعلام شد آخرین نسخه این سیستم برای تمامی خودرو‌های مدل ۳ عرضه می‌شود.

در ادامه ویدئوی آزمایش سیستم خودران تسلا را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: بی‌ام‌و سری ۳ جدید برای بازار چین طویل‌تر تولید می‌شود +تصاویر


انتهای پیام/

تسلا مدل ۳ تست شد

برچسب ها: فناوری ، تسلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
من نمیدونم چرا اینا دنبال چیزای غیر ممکنن
آخه وسیله ای که نمیتونه تشخیص بده چیزی که جلوشه سگه یا آدم چطور میخواد اتوماتیک رانندگی کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۱۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
اتفاقا نه تنها موجودات زنده رو میتونه از هم تشخیص بده بلکه قابلیت تشخیص موجودات زنده از غیر زنده رو هم داره و سیستم کاملی هست و ایرادی نمیشه ازش گرفت. در ضمن چه فرقی میکنه که اون موجود زنده سگ باشه یا انسان چون برای این ماشین جان هر دو ارزشمنده.
آخرین اخبار