عمده سهام صنعت بازی دنیا در اختیار ۲۵ شرکت بزرگ بازی‌سازی

بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار از سهام صنعت بازی سازی در جهان تنها در اختیار ۲۵ شرکت بزرگ بازی سازی است.

عمده سهام صنعت بازی دنیا در اختیار ۲۵ شرکت بزرگ بازی‌سازیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس گزارشی که اخیرا توسط Newzoo منتشر شده است، عمده‌ی درآمد صنعت بازی‌های ویدیویی متعلق به ۲۵ شرکت است. در واقع این ۲۵ شرکت ۸۰ درصد درآمد سال ۲۰۱۸ را از آن خودشان کرده‌اند که بالغ بر ۱۰۷.۳ میلیارد دلار بوده است. رقمی که نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت صدرنشین این جدول، مانند شش سال اخیر، شرکت چینی Tencent است. این غول اینترنتی چین، با رشد ۹ درصدی درآمد خود نسبت به سال ۲۰۱۷ (که درآمدی ۱۸.۱ میلیارد دلاری بوده) ۱۹.۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. رقمی که ۱۵ درصد درآمد کل بازار را تشکیل می‌دهد.

شرکت سونی با درآمد ۱۴.۲ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار گرفته و شرکت‌های مایکروسافت با ۹.۸ میلیارد دلار و اپل با درآمد ۹.۵ میلیارد در رده‌های سوم و چهارم قرار دارند. پس از این چهار شرکت، Activision Blizzard با ۶.۹ میلیارد دلار درآمد در رتبه‌ی پنجم قرار گرفته در حالی که گوگل با ۶.۵ میلیارد دلار، NetEase با ۶.۲ میلیارد دلار و EA با ۵.۳ میلیارد دلار درآمد رتبه‌های ششم تا هشتم را به خود اختصاص داده‌اند. همچنین شرکت نینتندو با ۴.۳ میلیارد دلار و Bandai Namco با ۲.۷ میلیارد دلار درآمد در رتبه‌های نهم و دهم این جدول قرار گرفته‌اند.

نکته‌ی مهم در اعداد و ارقام این جدول این است که همه‌ی ده شرکت برتر رتبه‌بندی شده در آن، با وجود جابه‌جایی‌هایی، نسبت به سال ۲۰۱۷ رشد داشته‌اند. شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو در کنار هم متوسط ۳۰ درصد رشد درآمد را نشان می‌دهند. از سوی دیگر دو شرکت گوگل و اپل به ترتیب ۲۲ و ۱۸ درصد رشد داشته‌اند؛ دو شرکتی که به لطف بازار‌های فروش بازی خود یعنی اپ استور و گوگل‌پلی، درآمد سرشاری را نصیب خود کرده‌اند.

از سوی دیگر این دو شرکت با معرفی Google Stadia و Apple Arcade گام‌های موثری برای رشد و کسب درآمد بیشتر از این بازار میلیارد دلاری برداشته‌اند که رشد خود و درآمد کل بازار را در آمار سال ۲۰۱۹ افزایش خواهند داد.

عمده سهام صنعت بازی دنیا در اختیار ۲۵ شرکت بزرگ بازی‌سازی

انتهای پیام/

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار