نخستین قطار باری امروز به ایستگاه راه آهن رشت وارد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نخستین محموله ۷۰۰ تنی شمش فولاد از طریق خط آهن خوزستان به قزوین و سپس به ایستگاه راه آهن رشت وارد شد.

مصطفی سالاری، استاندار گیلان با بیان اینکه پس از گذشت دو ماه از افتتاح رسمی راه آهن بخش باری این شبکه حمل و نقلی نیز راه اندازی شده است، گفت: محموله شمش آهن که با ۹ واگن قطار امروز وارد گیلان شد، سرآغازی برای توسعه حمل و نقل ریلی در گیلان است.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی می‌تواند کاهش هزینه تمام شده تولید و نیز رشد و رونق اقتصادی در استان را نیز به همراه آورد، افزود: ورود مواد اولیه از طریق شبکه ریلی می‌تواند تا میزان یک سوم هزینه تولید را برای فعالان اقتصادی استان کاهش دهد.

استاندار به برنامه حرکت قطار مسافری گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور تسهیل حمل و نقل مسافر در گیلان همه روزه تردد قطار از رشت به تهران و یک روز در هفته از رشت به مقصد مشهد مقدس بدون وقفه زمانی انجام می‌شود.

سالاری با اشاره به استقبال عمومی از تردد قطار تاکید کرد: ضروری است مسئولان راه آهن برای رفع مشکلات موجود و تسهیل استفاده شهروندان از راه آهن تلاش کنند.

راه آهن منطقه شمال ۲ در مسیر قزوین - رشت ۱۵ اسفند سال گذشته با حضور رئیس جمهور به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

انتهای پیام/ع

ورود محموله ۷۰۰ تنی شمش فولاد با نخستین قطار باری به ایستگاه راه آهن رشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.