مقام عراقی: برای حفاظت از اماکن زیارتی و نفتی، دستیابی به اس-۴۰۰ ضروری است

«حاکم الزاملی» رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق بر ضرورت دستیابی این کشور به سامانه‌های پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه به منظور حفاظت از بارگاه مطهر ائمه و اماکن نفتی تاکید کرد.

سخنان مقام عراقی در خصوص ضرورت سامانه اس-400 برای عراقبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه «اس ان جی»، رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز، یکشنبه از نیاز این کشور به سامانه دفاعی اس-۴۰۰ روسیه به منظور دفاع از عتبات مقدسه و پایگاه‌های نفتی خبر داد.

وی در گفتگو با پایگاه اس ان جی گفت: در نشست امنیتی روسیه به عنوان نماینده عراق شرکت کردم و از زمانی که در کمیته امنیت و دفاع بودم، دولت را تشویق کردم تا سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ را خریداری کند.

این مقام عراقی در ادامه گفت کشورش تیپی زرهی از روسیه دریافت کرده که مسأله‌ای مهم است و شامل تانک‌های تی-۹۰ می‌شود.

رئیس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق افزود: عراق دارای پایگاه‌های نفتی و ضریح‌های مقدسی است که احتمال دارد هدف حمله قرار گیرد؛ از این رو نیازمند آن است که آسمانش مورد حمایت باشد. به همین منظور دارا بودن سامانه پدافندی بسیار مهم است.

وی ضمن تاکید بر این که خرید این سامانه سبب خواهد شد تنها آمریکا بر قرارداد‌های تسلیحاتی حاکم نباشد، از برقرار بودن گفتگو‌هایی به منظور خرید این سامانه خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عراق ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار