افزایش ۳۰ درصدی محصولات زراعی و باغی در خراسان رضوی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: بارش‌های اخیر سبب افزایش ۳۰ درصدی برداشت محصولات زراعی و باغی در استان شده است.

افزایش ۳۰ درصدی محصولات زراعی و باغی در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمدرضا نیک پور مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال بارندگی زیادی در خراسان رضوی و کشور مشاهده کردیم که این بارش در شرایط آب و هوایی تأثیرات مثبتی داشته است، همچنین در بخش باغی و زراعی نیز اثرات مطلوبی بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب محصولات باغی و زراعی تصریح کرد: طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان، بارندگی‌های اخیر سبب افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی میزان برداشت محصولات مذکور شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پس از گذراندن دوره خشکسالی در ۱۸ سال متوالی در استان، بالاخره به وضعیت مطلوبی رسیدیم و شاهد بهبود شرایط جوی هستیم، به عبارتی مشکلات در ارتباط با آب در خراسان رضوی تا حدودی برطرف شده است.

نیک پور با اشاره به این که عملکرد محصولات دیم در امسال یک تن در هکتار پیش بینی می‌شود، گفت: در بخش دیم مقدار زیادی برداشت محصول داشتیم و در حال حاضر به دلیل وجود شرایط مناسب برای گسترش دیم در استان، قرار است تا این امر را محقق سازیم، در سال‌های گذشته تنها ۳۵۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌توانستیم محصولات دیمی را گسترش دهیم.

انتهای خبر//ح. ص
 

پیش بینی افزایش برداشت محصولات دیمی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.