ادعای دیپلمات ارشد اروپایی: ایران قصد «خروج نسبی» از برجام را دارد

دیپلمات‌های اروپایی با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر قصد ایران برای اتخاذ تصمیم‌های جدید در واکنش به تحریم‌های آمریکا، مدعی شدند ایران قصد دارد اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام را متوقف کند.

ادعای دیپلمات ارشد اروپایی: ایران قصد «خروج نسبی» از برجام را داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وال استریت ژورنال، دیپلمات‌های اروپایی روز دوشنبه با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر قصد ایران برای اتخاذ تصمیم‌های جدید در واکنش به تحریم‌های آمریکا، مدعی شدند ایران قصد دارد اجرای برخی از تعهداتش ذیل برجام را متوقف کند.

بر اساس این گزارش، یک دیپلمات ارشد اروپایی مدعی شد قصد ایران برای اتخاذ تصمیمات جدید «خروج نسبی» از توافق هسته‌ای خواهد بود.

این گزارش به نقل از گزارش رسانه‌های ایران می‌افزاید حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، احتمالا روز چهارشنبه اقدامات این کشور در واکنش به خروج آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام می‌کند.

بر اساس این گزارش، این اقدامات بر بند‌های ۲۶ و ۳۷ برجام متمرکز خواهند بود. 

وال استریت ژورنال همچنین در ادامه به نقل از گزارش رسانه‌های ایرانی می‌افزاید این طرح که به صورت تدریجی اجرا خواهد شد، شامل توقف محدود و یا کلی برخی از تعهدات ایران و آغاز برخی از فعالیت‌های هسته‌ای خواهد بود. اما خروج کامل از توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ گزینه مورد نظر تهران نیست. این اقدامات در واکنش به خروج آمریکا از برجام و همچنین انفعال اتحادیه اروپا در این باره خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما موندیم ظریف رفته از ایران دفاع کنه یا باز ادعاهای بی ربط کشور های بدقول اروپا یی قبول کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
خوش خبر باشی
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۰:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
تو رو خدا زود تر از برجام خارج بشین
آخرین اخبار