مبارزه با آفت ملخ در ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: طرح مبارزه با آفت ملخ در ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی استان اجرا شد.

مبارزه با آفت ملخ در ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، نجفقلی صالحی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: این سطح مبارزه در سرخس، درگز، فریمان و کلات انجام شده و کانون‌های شناسایی شده در بقیه شهرستان‌های خراسان رضوی تحت نظر است و به محض نیاز به مبارزه شیمیایی اقدامات لازم در این زمینه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مبارزه با آفت ملخ که از انواع بومی خراسان رضوی است هر ساله به طور طبیعی در این مقطع زمانی انجام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به محض تشکیل و شناسایی کانون‌های فعالیت ملخ، مبارزه انجام می‌شود به همین علت این کانون‌ها در شهرستان‌ها گسترش نیافته است.

صالحی افزود: ملخ‌های دریایی هنوز به خراسان رضوی نرسیده اند و در صورت ورود به استان‌های همجوار برای کمک به مبارزه با ملخ به آنان ملحق می‌شویم تا وارد خراسان رضوی نشوند.

وی ادامه داد: کشاورزان، دامداران و چوپانان در صورت مشاهده کانون ملخ بلافاصله به ادارات جهاد کشاورزی استان اطلاع دهند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۲۶ کانون ملخ خیز در خراسان رضوی شناسایی شده و تحت کنترل است و در بیش از ۹۵ درصد شهرستان‌های این استان احتمال مواجهه با آفت ملخ بومی وجود دارد.

 صالحی افزود: گاهی با افزایش بارندگی سالیانه پس از یک دوره خشکسالی جمعیت انبوه ملخ‌ها برای پیدا کردن غذا دست به مهاجرت جمعی می‌زنند و با حمله به مزارع، زیان‌های بسیار وارد می‌کنند.

انتهای پیام //ف .ک
 

مبارزه با ملخ در خرسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.