اعلام زمان آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان + جزئیات

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور به تشریح شرایط سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان پرداخت.

اعلام زمان آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان + جزئیات به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید قدمی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور در حاشیه بازدید از آموزشگاه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه عرفان در شهرستان زرندیه با اشاره به تبیین اولویت‌های وزارت آموزش‌وپرورش و اقدامات صورت گرفته در زمینه‌های مختلف در راستای رفع نیاز‌های دانش آموزان گفت: با تلاش و جدیت همکاران سال گذشته، در حوزه آموزش اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت.

وی افزود: بسته‌های حمایتی و تأمین سرویس و تجهیزات مدارس، کتب آموزشی تهیه و در اختیار مدارس و دانش‌آموزان قرار گرفت که درمجموع با این تدابیر شاهد یک پویایی در مدارس با دانش آموزان نیاز‌های ویژه هستیم.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور با اشاره به دغدغه‌های اصلی سازمان آموزش‌وپرورش استثنائی کشور گفت: مشکل اصلی ما بحث بازنشستگی همکاران است؛ امسال قریب به ۷۰۰نفر بازنشسته می‌شوند و دانشگاه فرهنگیان نیز فقط یک‌سوم از دانشجویان را می‌تواند در این زمینه تربیت کند که به‌ناچار باید از همکاران پرتلاش در مدارس عادی کمک بگیریم و در صورت لزوم استخدام آزاد داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش با تأکید بر طراحی و برنامه‌ریزی دوره‌های آموزشی تخصصی در حیطه کار با دانش آموزان با نیاز‌های ویژه گفت: نیرو‌های حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی ملزم به شرکت در دوره‌های تخصصی مربوطه هستند و امیدواریم با برگزاری این دوره‌های آموزشی شاهد ارتقاء هرچه بیشتر کیفیت آموزشی در مدارس استثنایی باشیم.

قدمی با اشاره به زمان شروع به کار پایگاه‌های سنجش در سطح کشور تصریح کرد: درصدد هستیم پایگاه‌های سنجش از اواسط خردادماه هم‌زمان با پایان ماه مبارک رمضان، شروع به کار کنند.

پیش شرط حضور دانش‌آموزان در کلاس اول

وی افزود: در این دوره طبق برآورد آماری صورت گرفته، بالغ‌بر یک‌میلیون و چهارصد هزار نفر دانش آموزان ورودی به پایه اول دبستان به پایگاه‌های پیش‌بینی‌شده مراجعه خواهند کرد.

معاون وزیر آموزش‌وپرورش در توصیه به والدین دانش آموزان ورودی پایه اول گفت: والدین در همان مدارسی که فرزندان خود را ثبت‌نام می‌کنند نسبت به‌نوبت گیری زمان سنجش نیز اقدام تا بتوانیم یک مدیریت صحیح و دقیق در این زمینه داشته باشیم.

قدمی در ادامه با اشاره به نحوه کار پایگاه‌های سنجش در سطح کشور بیان کرد: ارائه شناسنامه سلامت دانش‌آموز و انجام مراحل سنجش پیش‌شرط ثبت‌نام دانش آموزان در پایه اول است.

وی افزود:در پایگاه‌های سنجش تعیین‌شده در سطح کشور، دانش آموزان بدو ورود به دبستان از نظر بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور، با اشاره به هزینه‌های مربوط به سنجش دانش آموزان بدو ورود به دبستان گفت: تعرفه در نظر گرفته‌شده برای امسال، مبلغ ۳۰هزار تومان است، اما با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، در مناطق سیل‌زده این امر به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

قدمی تأکید کرد: در این راستا اسامی شهر‌ها و روستا‌هایی که در سیل آسیب‌دیده‌اند به استان‌های مربوطه ارسال‌شده است تا از این طریق بتوانیم اهداف سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور را در زمینه فعالیت مطلوب پایگاه‌های سنجش عملی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار