کاهش مصرف حامل‌های انرژی در شرکت نفت منطقه ارومیه

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: میزان مصرف حامل‌های انرژی در سال گذشته اعم از آب، برق و گاز در ساختمان‌ها و تاسیسات منطقه کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،احمد مجرد مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه ،در جلسه تجزیه و تحلیل مصارف انرژی گفت: هوشمندسازی کنترل مصارف سیستم گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها و تاسیسات، اجرای سیستم مدیریت هوشمند ساختمان (BMS)، ارتقای سیستم روشنایی محوطه انبار‌های نفت و سوختگیری هواپیمایی به نسل جدید LED، بکارگیری ژنراتور در اوج پیک مصرف برق در ساختمان‌های ستادی و انبار‌های نفت و همچنین نظارت مستمر بر مصارف انرژی را از اقدامات شاخص منطقه در بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد.

وی افزود میزان مصرف برق، آب و گاز در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۱، ۱۲.۴ و ۲۱.۵ درصد کاهش یافته است.
مجرد درباره علت کاهش نامحسوس مصرف برق گفت: با توجه به افزایش بالغ بر ۳۰ درصدی توان تخلیه و بارگیری در انبار‌های نفت منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و فعال بودن انبار‌های نفت تا پاسی از شب بمنظور سوخترسانی مطلوب و عدم وقفه در این امر خطیر، باعث شد علیرغم اقدامات مطلوب در بهینه سازی، در مصرف برق کاهش چشمگیری نداشته باشیم.

مدیر منطقه ارومیه اظهار امیدواری نمود با پیگیری و اجرای مصوبات و برنامه‌های ابلاغی بهینه سازی مصرف انرژی درصدد هستیم در سالجاری نیز روند کاهشی مصارف انرژی را ادامه دهیم و در مصرف برق حداقل ۵ درصد کاهش صورت پذیرد.

وی ادامه داد: درصدد هستیم در سالجاری دبیرخانه کارگروه انرژی استان را همانند سنوات گذشته احیا کنیم تا مصوبات بهینه سازی مصرف انرژی در همه ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی اجرا گردد.

مجرد یادآورشد: استفاده درست و به جا از انرژی، نه تنها متضمن استمرار حیات و توسعه پایدار جامعه است بلکه منجر به بقاء انرژی برای همگان و نسل‌های آتی و مانعی برای تولید و گسترش آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از مصرف نادرست انرژی خواهد بود.

 

انتهای پیام/ت

 استفاده درست از انرژی راهی برای توسعه پایدار جامعه

برچسب ها: فرآورده های نفتی ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.