جذب ۲۹ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی

رئیس اداره امور فن آوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۲۹ درصد تسهیلات خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی در استان درحدود ۱۴۵ میلیارد ریال جذب شده است.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ مجید علی وند رئیس اداره امور فن آوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: کل تسهیلات اختصاصی به آذربایجان غربی برای بخش مکانیزاسیون ۴۹۵ میلیارد ریال است که ۴۷ درصد متقاضیان به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.


علی وند بیان کرد: با تسهیلات اعطایی، افراد اقدام به خرید ۲۳۷ دستگاه تراکتور، ۲ دستگاه کمباین، ۲۵۱ دستگاه ادوات کشاورزی کرده اند که تا کنون سه واحد دام و طیور نیز با اعطای ۵۲۷ میلیون تومان تسهیلات در استان از نظر مکانیزاسیون تجهیز و نوسازی شده است.


رئیس اداره امور فن آوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال ۱۳۹۵ حدود ۱.۴۵ اسب بخار بر هکتار بود که در اسفند ماه سال گذشته به ۱.۶۳ اسب بخار بر هکتار افزایش یافته است.


علی وند گفت: کشاورزی آذربایجان غربی با رسیدن به این سطح از مکانیزاسیون از بابت نیروی محرکه در سطح کشور وضعیت مناسبی دارد.


وی افزود: ادوات دنباله بند بخش کشاورزی در اجرای عملیات مکانیزه مورد نیاز محصولات زراعی و باغی تأثیر شگرفی دارد.


علی وند با بیان اینکه افزایش بهره وری موجب مصرف انرژی، بذر و سایر نهاده‌ها می‌شود، گفت: افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی از دیگر مزایای افزایش سطح مکانیزاسیون است.


لازم به ذکر است که از مجموع ۱۱۸ میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود ۶ میلیون تن در آذربایجان غربی و در سطح ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان تولید می‌شود؛ عمده‌ترین تولیدات این استان نیز شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.
انتهای پیام/ح


اعطای تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.