تبعیض در حق زنان ناشی از ساختار‌های ذهنی جامعه است

سرپرست فرمانداری بوکان گفت: تبعیض در حق زنان ناشی از ساختار‌های ذهنی جامعه است و باید با انجام اقدامات فرهنگی آن را تعدیل کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،لقمان خسروپور آذر سرپرست فرمانداری بوکان در مجمع مشورتی زنان این شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، تشکیل مجمع مشورتی زنان متشکل از زنان نخبه در حوزه‌های مختلف را ضروری و جزو برنامه‌های دولت دانست و گفت: باید ساز و کار اجرائی در قالب کمیسیون‌های مختلف در این نشست‌ها برای رفع و کاهش دغدغه‌های اصلی بانوان فراهم شود.

وی افزود: بانوان در جامعه نقشی اساسی ایفا می‌کنند و ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند و اگر در جامعه برای این ۵۰ درصد فضا سازی لازم برای حضور فعال در همه عرصه‌ها صورت نگیرد ما در امر توسعه که مهمترین عامل آن نیروی انسانی است. دچار مشکل می‌شویم.

سرپرست فرمانداری بوکان تبعیض در حق زنان را ناشی از ساختار ذهنی جامعه دانست و تاکید کرد: این ساختار در طی قرن‌ها به وجود آمده و باید با انجام اقدامات فرهنگی و الگو سازی این ساختار‌ها تعدیل شود.

خسروپور با اشاره به بحث اشتغال زایی بانوان در جامعه اذعان کرد: کماکان بخشی عمده از دغدغه‌های زنان بحث اشتغال بوده و در راستای این امر باید زمینه سازی‌های لازم از جمله پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و حمایت از زنان کارآفرین با جدیت دنبال شود.

مجمع مشورتی زنان شهرستان بوکان با ریاست سرپرست فرمانداری این شهرستان و با حضور مسئول امور بانوان فرمانداری و جمعی از بانوان بوکانی در سالن جلسات فرمانداری بوکان برگزار شد.

 

انتهای پیام/ت

برگزاری مجمع مشورتی زنان شهرستان بوکان

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.