سه هنرستان فنی و حرفه ای در منطقه آزاد ماکو ایجاد می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: به منظور تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه‌های مختلف برای واحد‌های تولیدی، سه هنرستان فنی و حرفه‌ای در منطقه آزاد ماکو ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد ماکو برنامه‌های ویژه در حوزه آموزش و پرورش دارد افزود:‌نقش آموزش‌های مهارتی برای نوجوانان و جوانان در کارآفرینی بسیار اهمیت دارد و بدون نیروی انسانی ماهر، پیشرفت و توسعه‌ای شکل نمی‌کیرد.

وی منطقه آزاد ماکو را سرشار از ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و استعداد‌ها در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف دانست و گفت: غنی‌ترین ظرفیت موجود این منطقه نیروی انسانی ماهر و تحصیلکرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مهدکودک‌ها خبر داد و افزود: این دوره‌های برای شکوفایی خلاقیت و آموزش مهارت اجتماعی برای کودکان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: طرحی نیز با الگوبرداری از ترکیه به منظور پیاده کردن سیستم آموزش نیرو‌های مهارتی در تولید پوشاک و کشاورزی در حال اجرا است.
 


 ۱۵۰۰۰ نیروی کار برای پروژه‌های کشاورزی پایاب سدکرم آباد نیاز است



مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه ۱۵ هزاری نیروی انسانی برای پروژه‌های در حال اجرای پایاب سد کرم باد نیاز است افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار باید نیروی انسانی پایدار، فهیم واموزش دیده به جامعه تحویل دهیم.

وی از آموزش فرهنگ آداب پذیرایی از گردشگر نیز خبر داد و گفت: تحول فرهنگی از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و نقش معلمان در این زمینه بی بدیل است.

سلیمانی افزود: چهار باب مدرسه مناطق محروم نیز توسط سازمان منطقه آزاد ماکو با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال احداث می‌شود.

امام جمعه ماکو نیز با تشریح جایگاه معلم در اسلام، قرآن و سیره انبیا گفت: حفظ این جایگاه توسط معلمان ضروری است.
حجت الاسلام سید محمد هاشمی افزود: معلمان بزرگترین خدمت را به بشریت انجام میدهید که پاداش اخروی دارد.

در این آئین از ۵۰ معلم نمونه منطقه آزاد ماکو تجلیل شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.