بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود / تولید داخلی، پژوهش علمی را نیز شامل می شود

دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز بیانیه گام دوم انقلاب را رهیافتی مهم دانست که سطحی به آن پرداخته می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین اصغر خلیلی، استاد دانشگاه در سمینار بررسی بیانیه گام دوم انقلاب که هم زمان با ماه مبارک رمضان در دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه روزه در ادیان دیگر نیز وجود داشته است، گفت: در گذشته برای دیگر ادیان نیز روزه بود، اما احکام آن بسیار سخت تر بوده است، برای مثال حرف زدن روزه را باطل می کرد.

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

وی افزود: یکی از ثمرات و اثرات روزه، تقوا است. ضمن آنکه قرآن نیز در ماه مبارک رمضان نازل شده و این کتاب آسمانی خود را راهنمای متقیان می داند و وجود تقوا و پارسایی در انسان؛ تولید علم می کند.

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

علی اسدی، دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز با بررسی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در چهل سال دوم انقلاب باید وارد مرحله تمدن سازی شویم و تمدن نوین اسلامی را پایه گذاری نماییم. این سخنان بسیار مهم و ارزشمند هستند اما می بینیم که عملا سطحی به آنان نگاه می شود و از سوی برخی رسانه ها که نقش مهمی را در جریانات مختلف یک کشور ایفا می کنند نادیده گرفته شده است. وی همچنین با توجه به حضور مسئولین انجمن اسلامی در دانشکده ها تاکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب را پیشبرد صحبت های خود قرار داده و در آشنایی هر چه بیشتر جوانان و دانشجویان با گام دوم انقلاب اقدامات لازم را انجام دهند.

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

امین عبیاوی، نخبه علمی و دانشجو دکتری ادبیات زبان عربی نیز در این سمینار با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب نشان می دهد انقلاب همچنان ادامه دارد، بیان داشت: انقلاب اسلامی قابل فراموشی نیست و با وجود تمام کینه ها و دشمنی ها پابرجاست ضمن آنکه رهبری نه تنها در این بیانیه بلکه در تمامی سخنرانی های شان؛ موضوعی که همیشه بر روی آن تاکید داشتند، حضور قشر جوان در عرصه های گوناگون بوده است.

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

وی با بیان اینکه سال جاری به نام رونق تولید مزین شده است، افزود: تولید صرفا به معنای ساخت کالا نیست، بلکه تولید، علم را نیز شامل می شود. در بسیاری از شهرهای خوزستان اهالی دچار فقر فکری هستند که راه های زیادی برای رفع آن وجود دارد از جمله دعوت به کتابخوانی و مقاله نویسی که من نیز خود حاضرم تا هر گونه مقاله و کتاب را از عربی به زبان فارسی بازگردانی کنم.

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

بیاینه مهمی که سطحی به آن نگاه می شود

انتهای پیام/ ن

سمینار بررسی گام دوم انقلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.