آموزش و پرورش در هفته ای که گذشت؛

از واکنش به پخش کلیپ جنجالی با موسیقی مبتذل تا به روز شدن پرداختی حق التدریس‌ها

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری حول پخش کلیپ جنجالی از مدارس با موسیقی مبتذل و حواشی آن سپری شد.

از واکنش به پخش کلیپ جنجالی با موسیقی مبتذل تا به روز شدن پرداختی به حق التدریس‌هابه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون واکنش به پخش کلیپ جنجالی با موسیقی مبتذل،  به روز شدن پرداختی به حق التدریس‌ها و پاسخ به برخی حواشی حول جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان سپری شد.

ماجرای پخش آهنگ‌های زیرزمینی در مدارس + جوابیه آموزش و پرورش

مسعود ثقفی سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در واکنش به پخش برخی کلیپ‌ها در مدارس که حاشیه‌ساز شده است، اظهار کرد: با هرگونه تخلف در حوزه‌های علمی، آموزشی و فرهنگی که در مدارس اتفاق بیفتد برخورد قانونی می‌کنیم.

وی ادامه داد: شاداب‌سازی مدارس فقط در چارچوب شرع و قانون باید انجام شود و هرگز این فرآیند نباید مساوی با ابتذال باشد.

ساعت آموزشى مدارس در ماه رمضان كاهش مى يابد+ جزئيات

امیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش درباره زمان وضعیت فعالیت مدارس در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به منظور رعایت حال دانش آموزان در ایام ماه مبارک رمضان، در روزهای باقی مانده ساعت آموزشی مدارس در هر زنگ درسی ۱۰ دقیقه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به این کاهش ساعت آموزشی، به ساعت تفریح دانش‌آموزان از افزوده می‌شود و مدیران همه مقاطع تحصیلی موظف به انجام این تغییر هستند.

امسال شهریه به طور منطقه‌ای در نظر می‌گیریم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس غیردولتی گفت:اگر تخلفی باشد ابتدا تذکر و بعد از آن لغو ابلاغ مدیر است، اجازه نمی‌دهیم تعداد محدودی مدرسه بخواهند آبروی همه مدارس را ببرند، شهریه کاملا مشخص است و امسال به طور منطقه‌ای آن را در نظر می‌گیریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره حواشی پررنگ فضای مجازی درباره آموزش و پرورش، مواردی همچون جذب اعضای هیئت علمی بدون ضابطه در دانشگاه فرهنگیان گفت: به آقای خنیفر رئیس دانشگاه گفتم که در این مورد با عدد و رقم جلسه‌ای برای تبیین موضوع داشته باشند و اصلا و ابدا هیچ فرد غیر واجد شرایطی نباید عضو شده باشد با این حال نتیجه بررسی را آقای خنیفر باید به اطلاع برساند.

پرداختی معلمان حق التدریسی‌ و خرید خدماتی به روز می‌شود

علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره پیگیری وضعیت معلمان خرید خدمات آموزشی و حق التدریس برای به روز شدن حقوق و دریافتی آن‌ها اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت نمایندگان مجلس بند «ک» تبصره ۱۲ را در قانون بودجه ۹۸ مصوب کردیم که به استناد این تبصره هر موردی که ماهیت حقوق داشته باشد باید از طرف سازمان برنامه و خزانه‌داری به طور ماهانه پرداخت شود که این مورد نقطه قوتی برای ماست و امیدواریم دولت هم برای تحقق آن به آموزش و پرورش کمک کند.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز سال ۹۸ و بازنگری در روش‌های جذب درباره جذب حق التدریس غیر موظف، آزاد و نیرو‌های خرید خدمات آموزشی به گونه‌ای عمل می‌کنیم که متناسب با اعتبارمان کمترین تاخیر را در دریافتی‌ها داشته باشیم.

ورود مشروط دانشجومعلمان به کلاس درس/ اعلام زمان برگزاری آزمون اصلح در سال ۹۸

ضا کچوئیان معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با اشاره به حضور و تحصیل رتبه‌های برتر کنکور سراسری در این دانشگاه، تلاش دانشگاه برای پاسخگویی به نیاز‌های علمی، فرهنگی و آموزشی دانشجویان را از برنامه‌های اولویت دار دانشگاه برشمرد و اظهار کرد: تامین امکانات و ارائه خدمات کیفی در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی از اهم فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان به شمار می‌رود.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه فرهنگیان از آزمون اصلح مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: آزمون اصلح برای ورودی سال‌های ۹۶ و ۹۷ و افراد بازمانده از آزمون سال ۱۳۹۵ با آماری بالغ بر ۱۶ هزار نفر به صورت متمرکز در سطح کشور برگزار خواهد شد.

کچوئیان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن آمار شرکت کنندگان در آزمون، انتظار می‌رود شمول برگزاری آزمون اصلح ۳۱ استان کشور باشد.

ثبت نام با شرط و شروط در مدارس تخلف است؟

عبد‌الرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش تهران درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس غیردولتی اظهار کرد: برخی از مدارس غیر دولتی شروطی مانند برگزاری آزمون را برای حضور دانش آموزان در نظر می‌گیرند که این کار پذیرفته شده نیست.

وی ادامه داد: مدارسی که اینگونه عمل می‌کنند حتی در دوره متوسط دوم اقدامی غیر قانونی دارند چرا که برگزاری آزمون برای ثبت نام در تمامی مقاطع ممنوع است.

اختلافات ملکی آموزش و پرورش و دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای

حجت الاسلام والمسلمین تیمور علی عسگری معاون پارلمانی و امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش درباره اظهارات رئیس دانشگاه فنی حرفه‌ای مبنی بر تصاحب اموال این دانشگاه توسط آموزش و پرورش اظهار کرد: جلساتی برای تعیین و تکلیف اموال دانشگاه فنی و حرفه‌ای که حدود هشت سال پیش به آموزش عالی انتقال داده شده بود، اظهار کرد: ایشان و برخی از کارشناس‌ها در جلسه اخیر هم مواردی را مطرح کردند که مورد قبول ما نبود چرا که در بعضی از هنرستان‌ها به خصوص هنرستان‌های کشاورزی هکتار‌ها املاک در اختیار آموزش و پرورش است بنابراین جزو دارایی‌های این وزارتخانه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: امکانات مورد نیاز برای پیشبرد برنامه‌های دانشگاه در حد مطلوب در اختیار این مجموعه قرار گرفته، اما مالکیت در اختیار آموزش و پرورش است، ولی در برخی از مواقع دانشگاه ادعایی فراتر از این موارد را مطرح می‌کند و در جلسه اخیر هم در این مورد نتوانستیم به جمع بندی برسیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار