هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال میزان خسارت سرمازدگی به کشاورزان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت:سرمازدگی بهاره بیش از هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال به کشاورزان اصفهانی خسارت زد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمدرضا رییس زاده مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در یک ماه و نیم اخیر بر اثر بارش‌های سیل آسا و برودت هوا، بیش از یک سوم باغ‌های کشاورزی استان در شهرستان‌های تیران و کرون، خوانسار، دهاقان، شهرضا، فلاورجان، نجف آباد، سمیرم و مبارکه دچار سرمازدگی شده است.

احمدرضا رییس زاده سطح زیرکشت باغ‌های سرمازده استان را بیش از ۲۹ هزار و ۷۶۴ هکتار بیان کرد و افزود: در این مدت بیش از ۱۰۱ هزار و ۸۰۰ تن محصول بادام، زردآلو، گیلاس، گردو، آلو، سیب، بِه، گل محمدی و انگور در مرحله گل و میوه دچار سرمازدگی شد.

وی میزان خسارت سرمازدگی به کشاورزان را هفت هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال بیان کرد و افزود: کشاورزانی که زیرپوشش بیمه هستند می‌توانند برای دریافت خسارت به بانک کشاورزی مراجعه کنند.
در حالی سطح باغ‌های استان اصفهان ۷۵ هزار و ۵۰۰ هکتار با تولید ۴۷۴ هزار تُن محصول درسال اعلام شده، که هم اکنون حدود نیمی از محصولات کشاورزی بیمه است.


انتهای پیام/م

 

سرمازدگی بیش از ۳۵ درصد محصولات باغی استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار