روحیه معنوی ماه رمضان در کل سال باید ادامه یابد/مسئولین به فکر مردم باشند

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت:ماه رمضان فرصت مناسبی برای تمرین تقوای الهی در زندگی است و روحیه خوب و معنوی که در ماه رمضان برای برخی از افراد پیش می‌آید بایستی در ماه‌های دیگر هم ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی کرمان با اشاره به رعایت تقوای الهی گفت: این دنیا محل گذر است و همیشه باید به یاد خدا باشیم.

وی افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تمرین تقوای الهی در زندگی است و روحیه خوب و معنوی که در ماه رمضان برای برخی از افراد پیش می‌آید بایستی در ماه‌های دیگر هم ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام و المسلمین  علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه همه انسانها از اولین تا آخرین ،روز قیامت در پیشگاه خداوند حاضر می شوند افزود: چهره ها در روز قیامت تحت تاثیر اعمال قرار می گیرد و چه خوب است انسان‌ها  با اعمال نیک، تربیت شایسته فرزند، کسب مال حلال برجای گذاشتن نام نیک از خود در این روز در پیشگاه خداوند سربلند باشند.

وی وفات حضرت ابوطالب(ع) و حضرت خدیجه(س) را تسلیت گفت.

امام جمعه کرمان افزود: هر ملتی برای رشد و تعالی بیشتر به چهار رکن اساسی نیاز دارد محور اول تفکر حاکم برآن جامعه و اندیشه‌ای که مبتی بر وحی و عقل باشد ،محور دوم قانون و مقررات حاکم بر آن کشور است که بایستی بدانیم این قانون و مقررات بر چه مبنایی هستند،محور سوم کارگزاران یک کشور هستند که در راس آن‌ها رهبر آن‌ها است که یک کشور را اداره می‌کند،محور چهارم مردم بصیر، آگاه و شجاع هستند که هر بحرانی که در کشورشان به وجود آید با بصیرت و آگاهی عزت کشور خود را حفظ می کنند و این رکن چهارم یعنی مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد: مسئولینی که در راس قرار دارند باید به فکر مردم باشند درست است در جنگ اقتصادی هستیم، ولی آیاهمه گرانی‌ها ریشه خارجی دارد؟

حجت الاسلام و المسلمین  علیدادی سلیمانی افزود: بعضی از رفتار‌هایی که در بازار می‌بینیم به دلیل بی عرضه گی‌ها برخی از افراد و بی رحمی‌های برخی توزیع کنندگان است ،باید جلوی بی رحمی‌ها گرفته و با بی عرضه گی‌ها برخورد شود، باید در مقابل دشمن و ستمکاران ایستاد و نباید به آن‌ها اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون آغاز خوبی بر مبارزه بی امان در مقابل دشمن است گفت : در این راه  به روحیه انقلابی نیاز است و این روحیه باید در همه بخش‌های کشور تقویت شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد : هم اکنون نیاز به انسجام ملی داریم و وقت تسویه حساب‌های شخصی گذشته است باید به صورت جدی با وحدت کامل حول محور ولایت فقیه با انسجام  به کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/ی

خطبه های نماز جمعه کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار