جا به جایی خط انتقال تامین خوراک پتروشیمی گچساران ضروری است

فرماندار گچساران گفت: خط لوله ۲۰ اینچ گاز انتقال تامین خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند در حریم روستای خیرآباد واقع شده و جا به جایی این خط انتقال ضروری است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، خوان پایه فرماندار گچساران گفت: : این خط لوله به طول ۸۷ کیلومتر برای تامین خوراک پتروشیمی گچساران از پالایشگاه بید بلند بهبهان به میزان یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن در سال در حال ساخت است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه خطوط انتقال تامین خوراک پتروشیمی در آینده نزدیک زیر فشار فراورد‌های نفتی قرار خواهد گرفت تغییر مسیر خط لوله یاد شده ضروری است و باید در اسرع وقت برای انتقال آن اقدام شود.

خوان پایه گفت: باتوجه به بازدید میدانی که با حضور نهاد‌های حقوقی پتروشیمی و مقام‌های قضایی از این خط انتقال انجام مسیری دیگری برای تغییر این خط جایگزین شود.

وی تصریح کرد: پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در دست احداث شده و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.

خوان پایه اظهار داشت: پس از بهره برداری از این طرح صنعتی، سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید و روانه بازار‌های مصرف داخلی وخارجی خواهد شد. 

عملیات ساخت کارخانه پتروشیمی گچساران بیشتر از ۱۰ سال پیش آغاز شد.

کارخانه پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

انتهای پیام/غ

کارخانه پتروشیمی گچساران با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.