توزیع ۱۱۰هزار جوجه مرغ بین روستائیان خراسان جنوبی

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: ۱۱۰ هزار قطعه جوجه مرغ در راستای توانمند سازی اقتصادی بین روستائیان استان توزیع شد.

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، هنری رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی گفت: علی‌رغم اینکه در موضوع سیل اخیر در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان سپاه خراسان‌جنوبی معین هیچکدام از استان‌های سیل زده نبود، ولی ۱۵۰ نفر از جهادگران خراسان‌جنوبی به صورت خودجوش و داوطلب به یاری سیل‌زدگان شتافتند.

وی ازود: بسیاری از این جهادگران بدون هیچ حق مأموریت و یا وظیفه تعیین شده‌ای در موضوعاتی، چون کمک به کشاورزان شهر معمولان برای نجات درختان انجیر که در گل و لای فرو رفته بود، فعالیت می‌کنند.

هنری ادامه داد: برخی دیگر نیز به صورت رایگان اقدام به تعمیر لوازم خانگی سیل زدگان می‌کنند که نشان از روحیه همدلی جهادگران خراسان‌جنوبی دارد.

آموزش امداد و نجات به ۴۲۰ جهادگر

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی  افزود: بسیاری از جهادگران در شهر‌ها و مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی حضور پیدا می‌کنند و از این جهت برای آموزش امداد و نجات با هلال احمر تفاهم نامه منعقد کردیم و تاکنون ۴۲۰ نفر از جهادگران آموزش‌های عمومی امداد و نجات را فرا گرفتند.

وی گفت: از جمله برنامه‌های بسیج سازندگی در روستا‌ها توانمند سازی مردم روستا و تلاش برای عدم وابستگی آنان برای تأمین نیازهایشان، چون گوشت و نان به شهر است.

هنری با اشاره به اینکه هر اقدامی که در مسیر طبیعی زندگی مردم روستا خللی وارد کند، آسیب‌زا است، بیان کرد: در این راستا به صورت ماهیانه ۱۷ هزار قطعه جوجه را بین روستاییان توزیع کردیم.

رئیس بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی  اظهار کرد: تاکنون حدود ۱۱۰ هزار قطعه جوجه بین روستاییان خراسان‌جنوبی توزیع شده که از این تعداد حدود ۲۰ هزار قطعه به مرحله تخم‌گذاری رسیده است.

وی بیان کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت گوشت قرمز بسیاری از مردم علاقمند به خرید گوشت بوقلمون شده‌اند و از این جهت پرورش بوقلمون در روستا‌های خراسان‌جنوبی نیز یکی از برنامه‌های پیش رو است.

تلاش برای دریافت مجوز واردات دام مولد

هنری با اشاره به اینکه در خراسان‌جنوبی و کشور با کاهش میزان دام مولد رو به رو هستیم، ادامه داد: یکی از برنامه‌های بسیج سازندگی دریافت مجوز واردات دام مولد از کشور افغانستان برای تأمین نیاز روستاییان خراسان‌جنوبی است.

وی با تبیین حمایت‌های بسیج سازندگی از صنایع دستی روستاییان خراسان‌جنوبی گفت: در راستای حمایت از صنایع دستی خراسان‌جنوبی با حج و زیارت برای بافت حوله احرام در کارگاه‌های خانگی روستاییان هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و در حال حاضر ۲۰۰ سفارش حوله احرام گرفتیم.

هنری اظهار کرد: همچنین در جشنواره خیرین مدرسه ساز با همکاری نهاد‌های مربوطه کیف جاجیمی که هدایای شرکت‌کنندگان در آن قرار گرفته بود توسط روستاییان روستای گیو ساخته شد که حدود ۵ میلیون برای آنان درآمدزایی داشت.

وی با اشاره به فعالیت ۲۷ روحانی در قرارگاه پیشرفت و آبادانی یادآور شد: این روحانیون هم خود به صورت عملی در کار‌ها و برنامه‌ها شرکت می‌کنند هم از بعد فرهنگی نقش تسهیل‌گری در کار‌ها را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.