مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

٩۶ شکارچی غیر مجاز از ابتدای امسال دستگیر شدند

مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای فروردین امسال تاکنون ٩۶ شکارچی و صیاد غیر مجاز در استان دستگیر شدند.

٩۶ شکارچی غیر مجاز از ابتدای امسال دستگیر شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، تورج همتی مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه  ٩۶ شکارچی غیر مجاز در ۵٠ روز دستگیر شدند، گفت : برای ۶٠ نفر از این متخلفان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در این مدت مناطق چهارگانه تحت حفاظت خراسان رضوی از سوی ١٢٠ محیط بان به صورت مستمر و شبانه روزی رصد و پایش شده که طی حراست مجدانه این افراد ٢۴ قبضه سلاح شکاری به همراه بیش از ۴٠٠ فشنگ از شکارچیان دستگیر شده کشف و ضبط شده است.
 
مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ۶ قبضه از سلاح‌های شکاری به دست آمده غیرمجاز و به صورت قاچاق وارد کشور شده اند.

همتی با بیان اینکه امروز شکارچیان و صیادان برای جذب مشتری رو به فضای مجازی آورده اند، افزود: این افراد عکس جانور با لاشه آن‌ها را در سایت‌های واسطه گر یا کانال‌های اجتماعی بارگذاری می‌کنند و افرادی هم از این طریق با خرید گونه‌های جانوری و یا گوشت آن‌ها به این چرخه مجرمانه دامن می‌زنند.

وی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده آگهی فروش گونه‌های خاص جانوری و یا گوشت آن‌ها موضوع را به شماره ١۵۴٠ اعلام کنند.

انتهای پیام//ف.ش
 

٩۶ شکارچی غیر مجاز در ۵٠ روز دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.