امسال یک میلیون روستایی از شبکه مدرن آب برخوردار می‌شوند

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: پنج میلیون و ۲۰۰ هزار روستایی از زمان آغاز بکار دولت یازدهم تحت پوشش شبکه مدرن آب قرار گرفته اند و تا پایان سال جاری نیز یک میلیون نفر به آنان اضافه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،حمیدرضا جانباز روز یکشنبه در بازدید از طرح‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سلماس گفت: در زمان حاضر و بر اساس تعریف بین المللی، میزان بهره مندی جمعیت روستایی کشور از آب شرب سالم بیش از ۹۰ درصد است.

وی پیش از این نیز با اشاره به گسترش شبکه آب و فاضلاب طی سال‌های اخیر گفته بود که ۳۰ درصد طرح‌های شبکه جمع آوری فاضلاب کشور معادل ۱.۲ میلیون مترمکعب در دولت تدبیر و امید اجرا شده است.

 بهره مندی قابل توجه روستاییان آذربایجان غربی از آب شرب

مدیرعامل آب و فاضلاب کشور به اقدامات مناسب شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در راستای بهره مندی بیش از پیش مردم از خدمات این شرکت نیز اشاره کرد و اظهار کرد: این امر با شاخص بالای برخورداری و بهره مندی روستاییان این استان از آب شرب مطمئن و باکیفیت تایید می‌شود.

وی اضافه کرد: یکهزار و ۹۲۶ روستا با جمعیتی بالغ بر ۹۷۵ هزار نفر از مجموع ۲ هزار و ۸۳۸ روستای آذربایجان غربی تحت پوشش مستقیم شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص آبرسانی به روستا‌های سلماس نیز اظهار کرد: فعالیت‌های صورت گرفته برای آبرسانی به روستا‌های این شهرستان رضایت بخش بوده و برای مابقی روستا‌های غیربرخوردار نیز برنامه ریزی‌های مدون صورت گرفته است.

جانباز گفت: همه روستا‌های مسیر سد «زولا» با برنامه ریزی‌های انجام شده از آب شرب سالم، بهداشتی و مطمئن برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی نیز در این بازدید با ارائه گزارشی از وضعیت استان افزود: در سال گذشته ۸۵۰ میلیارد ریال از منابع مختلف برای اجرای طرح‌های آبرسانی به روستا‌های استان به تصویب رسید که بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافت.

علیرضا رضوی اضافه کرد: همچنین ۱۱۷ روستای درگیر با مشکل کیفیت آب در آذربایجان غربی شناسایی و مشکل ۵۳ روستا رفع شده است.

وی بیان کرد: برای رفع مشکل روستا‌های باقیمانده نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.