آیت‌الله‌العظمی علوی گرگانی با بیان اینکه خدا به وسیله مقدرات و اتفاقات گوناگون انسان‌ها را امتحان می‌کند، گفت: حیات انسان در امتحان است تا به آغوش خدا پناه ببریم، محصول ماه رمضان رفاقت با خداست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در مسجد ملاعلی گرگان با گرامیداشت ماه مبارک رمضان اظهار کرد: خدا انسان را همواره در فراز و نشیب‌های گوناگون امتحان می‌کند گاهی در حادثه سیل و طوفان و گاهی در زمان آرامش و آسایش؛ تا ببیند چگونه رسم بندگی را به جای می‌آوریم.

وی با بیان اینکه انسان به اعمال نیک و بد مورد آزمون الهی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: گاهی ممکن است اعمال بدی که در زندگی مرتکب می‌شویم با آسیب بدنی، تصادف، صدمه به جان و مال امتحان شویم تا وقتی به سمت پروردگار عروج می‌کنیم از گناهان پاک شویم.

این مرجع تقلید افزود: حتی انسان‌های مشرک در کارنامه اعمال خود دارای خصلت‌های خوب هستند و در کمک به دیگران در زندگی قدم برداشتند که خدا با عدالت خودش با همه ما رفتار می‌کند.

علوی‌گرگانی خطاب به مومنان روزه‌دار بیان کرد: حواس‌مان را جمع کنیم و خیلی مراقب باشیم مخصوصا جوانان؛ گول دنیا را نخوریم، بدانیم که حساب و کتابی در پیش است، همانطوری که امام علی علیه السلام می‌فرمایند همه غربال می‌شویم تا مشخص شود چه میزان اعمالمان خدایی است.

وی ادامه داد: انسان وقتی می‌خواهد کالایی را بخرد تا زمانی که آن را امتحان نکند معامله نخواهد کرد؛ خدا نیز بندگان خویش را با امتحان کردن، غربال می‌کند و به آن‌ها پاداش و یا مورد عذاب قرار می‌دهد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خدا در قرآن فرموده اگر انسان‌ها به آنچه موعظه می‌شوند گوش فرا دهند و نسبت به انجام فرامین الهی اهتمام کنند خیر و برکت بر آن‌ها نازل می‌شود اگر به دستورات قرآن، دین، ائمه اطهار علیه السلام و بزرگان عمل کنند اجر بزرگی نصیب آن‌ها خواهد شد و هدایت می‌شوند و از مشکلات نجات می‌یابند.

علوی‌گرگانی از مردم خواست تا همواره در زندگی به خدا توسل کنند و ابراز کرد: بیایید طرف خدا برویم تا از همه ما خشنود باشد و به ما توفیق انجام عمل صالح را بدهد و ما را به اعمال بدمان مواخذه نکند.

وی ماه رمضان را فرصتی برای تزکیه نفس و خودسازی دانست و گفت: یکی از درس‌های این ماه در خودسازی است، تقوای الهی را در خودمان تقویت کنیم، به دیگران رحم کنیم تا خدا هم به ما رحم کند.

انتهای پیام/پ

ماه رمضان  فرصتی برای تزکیه نفس و خودسازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار