در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

سیاست توسعه متوازن مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی گفت: توسعه مدارس در مناطقی که ظرفیت دارند، انجام خواهد شد.

سیاست توسعه متوازن مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آیندهمجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند رشد کمی و کیفی مدارس غیردولتی برای سال تحصیلی آینده اظهار کرد: سیاست ما بر این بود تا رشد متوازن و کیفی برای مدارس غیردولتی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: مدارس موجود هم باید توسعه کیفی پیدا کنند و تقریبا همه استان‌ها از این سیاست‌ها حمایت خوبی داشتند که امیدواریم با توجه به این شرایط برای سال آینده تعداد صندلی‌های خالی کاهش یابد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط اقتصادی مردم از حیث پرداخت شهریه مدرسه نگرانی‌هایی برای وجود صندلی‌های خالی در مدارس غیردولتی وجود دارد، گفت:  به هر طریق سعی داریم تا رشد مدارس را به طور متوازن دنبال کنیم و شرایط برای تحصیل در مدارس غیردولتی تا حد ممکن میسر باشد.

زینی‌وند تصریح کرد: در توسعه کمی مدارس هم صرفا در مناطقی که ظرفیت وجود دارد مدرسه جدیدی تأسیس کنیم تا کار را به طور متوازن پیش ببریم.

تناسب فضای فیزیکی مدارس غیردولتی و جذب دانش‌آموز

وی درباره کیفیت بخشی به مدارس غیردولتی از حیث فضاها و تجهیزات بیان کرد: فضای مدارس بر اساس تعداد دانش آموزان در نظر گرفته می‌شود و هر مدرسه باید متناسب با سرانه، جذب دانش آموز داشته باشند و بر این موضوع نظارت داریم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اینکه هر ساله وضعیت فضای فیزیکی مدارس و تناسب آن با تعداد دانش آموزان بررسی می‌شود، تصریح کرد: از زمانی که فعالیت‌ها به طور سامانه‌ای دنبال می‌شود، اجازه جذب دانش آموز بیش از ظرفیت مدرسه داده نمی‌شود و امکان ثبت نام دانش آموز در سامانه سناد وجود ندارد، با این وجود اگر موارد نقضی وجود داشت، آن را اطلاع رسانی کنید تا پیگیری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار