تاکید هایکو ماس بر اهمیت برجام برای امنیت اروپا

وزیر خارجه آلمان در اظهاراتی پیش از آغاز نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران برای امنیت اروپا تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد کشور‌های اروپایی در باور به این موضوع که وجود توافق هسته‌ای با ایران و اجرای آن امری لازم و ضروری است با یکدیگر هم نظر هستند.

او به محض رسیدن به بروکسل برای شرکت در نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در گفت: «ما با دیگر کشور‌های اروپایی موافقیم که وجود توافق هسته‌ای برای امنیت ما ضروری است و هدف آن ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای است. هیچ کسی نمی‌خواهد ایران به یک بمب هسته‌ای دست پیدا کند و جلوگیری از دست یابی ایران به تسلیحات هسته‌ای هدف این توافق نامه محسوب می‌شود. ما تاکنون در انجام دادن این کار موفق بوده‌ایم. به همین دلیل ما همچنان به نفع اجرای این توافق نامه صحبت می‌کنیم. ما بار دیگر در حال برگزاری مذاکراتی دقیقا در راستای این هدف هستیم.»

وزیر امور خارجه آلمان همچنین بر این موضوع تأکید کرد که اروپا بر این باور است که ایران به صورت تدریجی از تعهدات خود در قبال برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که به توافق هسته‌ای مشهور است، دست نخواهد کشید و به طور کامل به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
من نمیدونم چرا غربیا آلمان رو جزو خودشون نمیدونن و میگن مثلا 1+4 یا 1+5 ؟
آخرین اخبار