پمپئو به منظور شرکت در نشست بروکسل سفرش به مسکو را لغو کرد

وزیر خارجه آمریکا سفر امروز خود به مسکو را به منظور شرکت در نشست وزرای خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در بروکسل برای بررسی اقدام برجامی اخیر ایران لغو کرد.

پمپئو برای شرکت در نشست بروکسل سفرش به مسکو را لغو کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقام وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور سفر خود به مسکو را برای شرکت در نشست بروکسل لغو کرده است.

با این حال این مقام وزارت خارجه آمریکا یادآور شد وزیر خارجه این کشور در سوچی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور دیدار خواهد کرد.

بنابر گفته این مقام آمریکایی، پمپئو قرار است امروز (دوشنبه) در نشست بروکسل شرکت کند. یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به خبرنگاران گفت وزیر خارجه آمریکا در نشست برنامه‌ریزی شده روز ۱۴ می‌ به بحث درباره امکان برقراری یک توافق کنترل تسلیحاتی و موضوعات دیگر با رئیس جمهور روسیه و همتای روسی خود خواهد پرداخت.

وزرای خارجه انگلیس، فرانسه و آلمان قرار است امروز دوشنبه در بروکسل در نشستی اضطراری درباره اقدام برجامی اخیر ایران با موضوع تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای شرکت کنند. وزیران خارجه این سه کشور همراه با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره پاسخ اتحادیه اروپا به اقدام برجامی روز چهارشنبه ایران بحث و گفتگو خواهند کرد.

جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه گذشته (۱۸ اریبهشت) و یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام برخی از تعهدات برجامی خود را متوقف کرده و به کشور‌های باقیمانده در برجام ۶۰ روز مهلت داد تا به تعهدات برجامی خود در قبال ایران در دو زمینه بانکی و نفتی عمل کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار