واشنگتن‌پست ایران، ونزوئلا و کره‌شمالی را بحران‌های خارجی روبه رشد آمریکا دانست

روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی سیاست فشار حداکثری آمریکا را بی‌نتیجه دانسته و اعلام کرد ترامپ با بحران‌های خارجی رو به رشدی از جمله ایران، ونزوئلا و کره‌شمالی مواجه است.

واشنگتن‌پست ایران، ونزوئلا و کره‌شمالی را بحران‌های خارجی روبه رشد آمریکا دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه واشنگتن پست طی گزارشی سیاست فشار حداکثری آمریکا را بی‌نتیجه دانسته و اعلام کرد ترامپ با بحران‌های خارجی رو به رشدی از جمله ایران، ونزوئلا و کره‌شمالی مواجه است.

در این گزارش آمده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری قول داده بود که آمریکا را از گرفتاری‌های خارج از این کشور رها خواهد کرد، اما هم اکنون کاخ سفید خود را گرفتار سه بحران امنیت ملی خارجی- ایران، کره شمالی و ونزوئلا- می‌بیند.

این در حالی است که واشنگتن در حال مقابله با چین در یک جنگ تجاری احتمالی است.

واشنگتن پست نوشت شرایط کنونی تا حدودی تابع رویداد‌های غیرقابل کنترل بوده، اما این شرایط نتیجه رویکرد یا کامل انجام بده یا آن را رها کن در سیاست‌های خارجی ترامپ است که این رویکرد سبب شده تا کاخ سفید فشار حداکثری را همزمان بر روی چندین کشور اعمال کند و به اولویت بندی نپرداخته و گام‌های افزایشی اتخاذ نکرده است.

تاکتیک فشار حداکثری در برهه‌ای چشم انداز رسیدن به پیشرفت بزرگی را افزایش داد و ترامپ امیدوار بود از دستاورد آن برای انتخاب شدن مجدد خود استفاده کند که این موضوع به خصوص درباره کره‌شمالی قابل ملاحظه بود.

در همان زمان، این رویکرد خطر بزرگتر بحران‌ها و اشتباهات محاسباتی را ایجاد می‌کند و احتمالا باعث حواس‌پرتی دولت از هدف اولیه استراتژی امنیت ملی کاخ سفید می‌شود: مقابله با روسیه و چین.

جیمز دوبین،ز دیپلمات ارشد سابق و عضو موسسه رند معتقد است که گرایش ظاهری رئیس‌جمهور برای نادیده گرفتن این حقایق، خطرناک است و این موضوع زمانی خطرناکتر می‌شود که با الگویی از بلوف‌زدن ترکیب شود.

تمایل ترامپ برای اقدام نظامی چیزی که وی و مشاورانش در اظهارات عمومی آن را ابراز داشته‌اند، جای شک و تردید دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار