جودوکاران نابینای ایران حریفان خود را شناختند

با قرعه کشی دو وزن رقابت‌های گرند اسلم جودو نابینایان در باکو، نمایندگان ایران در وزن‌های منهای ۹۰ و بالاتر از ۱۰۰ کیلو حریفان خود را شناختند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان , و به نقل از وزارت ورزش وجوانان، در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم «وحید نوری» دارنده مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و برنز رقابت‌های جهانی پرتغال، در اولین دیدار خود به مصاف نماینده‌ای از کشور برزیل خواهد رفت. در این وزن ۱۸ جودوکار در ۲ گروه با هم به رقابت خواهند.

همچنین در سنگین وزن محمدرضا خیرالله زاده که عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی پرتغال و مدال نقره بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را در کارنامه دارد در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد. در این وزن ۱۱ جودوکار حضور دارند.

رقابت‌های گرنداسلم جودو نابینایان در سال ۲۰۱۹ در شرایطی طی روز‌های ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه به میزبانی شهر باکو در کشور جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود که ۳ جودوکار کشورمان به صلاحدید کادر فنی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

احسان موسی نژاد در وزن ۱۰۰ کیلوگرم دیگر نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها است.

این رقابت‌ها کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز به شمار می‌رود.

«محمدرضا حاج یوسف زاده» سرمربی تیم جودو نابینایان پیش از اعزام این تیم به رقابت‌های آذربایجان به خبرنگار ایرنا گفت: براساس سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان اعزام‌ها با راهبرد کسب مدال و موفقیت در کسب سهیمه بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو است.

سرمربی تیم جودو نابینایان در زمینه انتظار از ورزشکاران ایرانی در این دوره از رقابت، اظهار داشت: با وجود مشکلات فراوان پیش روی جودوکاران نابینا انتظار دارم یکی از ورزشکاران ایرانی در سکو قرار بگیرد.

 

انتهای پیام/

 

آغاز رقابت های جودوی نابینایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصغری جودوکار
۰۰:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
این وحید نوری از همه بیناتره . سالها مسابقات رسمی با بینایان کار میکرد حالا چطور نابینا شده ؟
آخرین اخبار