هانت: ایران باید به همه تعهدات برجامی‌اش پایبند باشد!

وزیر خارجه انگلیس پس از دیدار با همتایان اروپایی و آمریکایی خود گفت ایران باید به همه تعهداتش در برجام پایبند باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس پس از دیدار با همتایان اروپایی و آمریکایی خود گفت ایران باید به همه تعهداتش در برجام پایبند باشد.

او درباره دیدار امروز خود با همتایان آمریکایی و اروپایی در توئیتر نوشت: «روز فوق‌العاده‌ گفتگو درباره ایران. همان‌طور که به همکارانم از آمریکا، فرانسه و آلمان گفتم درباره احتمال تشدید تنش‌ها نگرانی‌های جدی داریم.»

او در ادامه مدعی شد: «توافق هسته‌ای برای جلوگیری از گسترش خطرناک‌ترین سلاح‌ها در بی‌ثبات‌ترین بخش دنیا اهمیت حیاتی دارد- ایران باید به همه تعهداتش پایبند بماند.»

وزیر خارجه انگلیس ساعاتی پیش نیز در واکنش به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا و همچنین اقدام کشورمان در لغو برخی تعهدات خود در چارچوب برجام به سبب عهدشکنی‌های غربی‌ها در اظهاراتی مغرضانه گفت: نباید ایران را مجدداً در مسیر هسته‌ای شدن قرار داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که کشورهاى اروپایى با وجود گذشت یکسال از خروج آمریکا از برجام تاكنون به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران و بدعهدی طرف‌های دیگر برجام به ویژه کشورهای اروپایی، سرانجام حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان در پاسخ به این گونه اقدامات از توقف فروش مازاد اورانیوم غنی شده و آب سنگین خبر داد.

بر این اساس، ایران محدودیت‌های مربوط به ذخیره‌سازی آب سنگین و اورانیوم غنی‌شده را رعایت نخواهد کرد. در عین حال، ایران تهدید کرده است که در مرحله بعد (پس از اتمام مهلت ۶۰ روزه به اروپا برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی خود)، توقف بخش‌های دیگری از توافق هسته‌ای را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: انگلیس ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۸:۵۰ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
شما ساکت باش ایران هر کاری دلش بخواد انجام میده
Germany
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
این بایدی که میگه رو روی چه حسابی حرف میزنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
يعني فقط ما باس پابند باشيم و بقيه راحت بزنن زير تعهداتشون ؟
آخرین اخبار