آغاز طرح واکسیناسیون بروسلوز گوسفندی درشهربابک

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به اینکه واکسن بروسلوز از جمله واکسن‌های استراتژیک در دامپزشکی محسوب می شود، تلاش می کنیم ۱۰۰ درصد جمعیت دامی شهرستان پوشش داده شود.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، گفت: واکسن بروسلوز از جمله واکسن‌های استراتژیک در دامپزشکی محسوب می شود و همچنین با توجه به موارد ابتلای انسانی بالای این بیماری، تلاش دامپزشکی براین است که ۱۰۰ درصد جمعیت دامی شهرستان پوشش داده شود، تا هم از ابتلای دام‌ها به این بیماری جلوگیری شده و هم موارد ابتلای انسانی آن کاهش پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که بروسلوز یا تب مالت از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، افزود: بیماری بروسلوز به دلیل ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام در صنعت دامداری نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

اسدی تصریح کرد: این بیماری در دام درمان ندارد و تنها راه مبارزه با آن پیشگیری از طریق واکسیناسیون است که طرح واکسیناسیون بروسلوز گوسفندی از ۱۵ اردیبهشت ماه شروع و تا پایان مرداد ماه ادامه دارد.

وی گفت: انتظار پرسنل دامپزشکی از دامداران این است که در حد توان با اکیپ مبارزه دامپزشکی همکاری کرده تا شاهد کاهش چشمگیر ابتلا به این بیماری در سطح شهرستان و استان باشیم.

انتهای پیام/ی

مبارزه با تب مالت در دامداری های شهربابک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار