۲۱ میلیارد ریال؛ میزان محکومیت‌های صادره در تعزیرات استان کرمان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: میزان محکومیت‌های که توسط شعب تعزیرات استان در فروردین امسال صادر شده حدود ۲۱ میلیارد و ۷۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان به تبیین اقدامات صورت گرفته در فروردین امسال پرداخت و گفت: میزان محکومیت‌های که توسط شعب تعزیرات استان در فروردین امسال صادر شده حدود ۲۱ میلیارد و ۷۶۱ میلیون و ۲۲۳ هزار ریال است که ۶ میلیارد و ۵۷۵ میلیون ۱۷۹ هزار ریال میزان وصولی اجرای احکام در فروردین امسال است.

وی در خصوص نظارت‌های ماه رمضان بر بازار افزود: از چند روز گذشته گشت‌های مشترک ویژه‌ای با دستگاه‌های متولی نظارت و بازرسی بر بازار همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت، دامپزشکی وغیره را آغاز کرده و این مهم را تا پایان ماه مبارک رمضان انجام خواهیم داد.

میری به انواع تخلفاتی که در سال‌جاری در بازار مشاهده شده، اشاره کرد و افزود: گران‌فروشی، تقلب، امتناع از عرضه کالا،  درج نکردن قیمت و ارایه نکردن فاکتور خرید و فاکتور فروش، رعایت نشدن موازین و ضوابط بهداشتی و ... بیشترین تخلفات صورت گرفته از سوی برخی اصناف در سال جاری بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان از ادامه دار بودن گشت‌های مشترک بازرسی بر بازار تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان کرد: تعزیرات حکومتی مرجع صدور رای است که بایستی دستگاه‌های متولی گزارشات تخلف دستگاه‌های اقتصادی و صنفی را جهت رسیدگی به ما ارسال کنند و تعزیرات حکومتی نیز برای حمایت از این دستگاه‌ها زمان بازرسی آن‌ها را همراهی می‌کنیم تا اگر نیاز به صدور رای در مکان وقوع تخلف بود، رای مقتضی را در آنجا صادر و اجرا می‌شود.

وی بر لزوم بازنگری در بسیاری از قوانین تاکید و افزود: تعزیرات حکومتی مجری قانون است و براساس قوانین و مقرارت کشور اقدام به صدور رای می‌کند لذا نمی‌توانیم فراتر از قوانین رای صادر کنیم. اما برخی از جریمه‌ها و مجازات برای متخلفین در نظر گرفته شده، تناسبی با شرایط اقتصادی فعلی ندارد و بازدارنده نیستند.
انتهای پیام/ی

گران فروشی و تقلب جرائم فروشندگان در سطح بازار کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار