در گفتگوی ۱۸:۳۰ مطرح شد؛

ضرورت هماهنگی نهاد های مختلف به منظور نظارت بر بازار/ ساختار تامین و توزیع کالا اصلاح شود

دبیرکل اتاق اصناف گفت: هماهنگی سامانه‌های مختلف نظارت و بازرسی بر تولید و توزیع کالا ،ثبات قیمت‌ها را بدنبال دارد.

ضرورت هماهنگی نهاد های مختلف به منظور نظارت بر بازار/ ساختار تامین و توزیع کالا اصلاح شودبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میرآخورلو معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در برنامه گفتگوی۱۸:۳۰ در خصوص چالش ها و راهکارهای نظارت بر بازار گفت: در شرایط فعلی کشور باید از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی برای بهبود شرایط و ایجاد ثبات در بازار استفاده بهینه‌ای شود.

وی ادامه داد: بر همین اساس در وزارت صمت قرار شد تا بازرسانی که در بخش‌های دیگر مشغول به کار هستند به بدنه وزارتخانه باز گردانده شوند تا نظارت ها بیشتر شود.  از ۳ هزار و ۲۰۰ بازرس در سطح کشور در حال حاضر حدود ۲ هزار و ۸۰۰ بازرس فعال هستند.

میرآخورلو گفت: روزانه بین ۲۵ تا ۳۵ گروه بازرس به به سطح تهران اعزام می‌شود.

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: کالا‌های مورد نیاز مردم در بازار به مقدار کافی وجود دارد اما  تقاضای نابهنگام مردم برای خرید یک کالای خاص بطور حتم بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

میرآخورلو به توزیع سیستم سنتی کشور اشاره کرد و گفت: چنانچه ما توزیع سنتی کالا در سطح کشور را با نظارت و دقت بیشتری انجام دهیم به مرور از اشکالات سیستم سنتی توزیع کاسته خواهد شد.

وی به نظارت روزانه ۹۲ قلم کالا اشاره کرد و گفت: نظارت بر این تعداد قلم کالا در سطح بازار و کشور دولت را نسبت به برقراری تعادل و جلوگیری از نوسان مقدار و قیمت کالا در بازار کمک می‌کند.

این مقام مسئول گفت: باید برخورد قاطع‌تر با گران فروشی انجام گیرد و همچنین اصلاح در قانون بازرسی امری ضروری است.


بیشتر بخوانید: تمرکز بر توسعه ساخت داخل و صادرات مهمترین سیاست پیش روی وزارت صمت




بر اساس این گزارش دبیرکل اتاق اصناف کشور با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم گفت: حلقه اصناف آخرین حلقه بازرسی تولید، توزیع و قیمت‌ها در سطح بازار است.

عوض‌پور افزود: تمام تلاش دولت بر این است است تا ۲۴ قلم کالای اساسی از ثبات قیمت در بازار برخوردار باشد.

دبیرکل اتاق اصناف کشوربا اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی هستیم گفت: گرانی و گرانفروشی متفاوت است و باید با گران فروشی مقابله کرد اما برخی کالا‌ها نسبت به نوع جنس، بسته بندی و کیفیت از تفاوت قیمت برخوردار هستند این موضوع دلیل بر گرانی کالا نیست بلکه بر اساس کیفیت کالا نرخ متفاوت دارد.

وی افزود: چنانچه فروشنده نرخ بالاتر از قیمت درج شده بفروشند یا با یک کیفیت مشابه اقدام به فروش با قیمت بالاتری کنند؛ گرانفروشی است.

دبیرکل اتاق اصناف تصریح کرد: اگر هماهنگی بین سامانه‌ها و مراکز بازرسی و نظارت صورت گیرد بهتر می‌توان از بازار مراقبت کرد همچنین باید در ساختار تامین و توزیع کشور اصلاحی صورت گیرد تا قیمت ها در بازار به ثبات برسد. 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار