بی‌ثباتی دستورالعمل‌های دولتی مهمترین مشکل تولید کنندگان

نایب رئیس اتاق ایران گفت:بی‌ثباتی مقررات و دستورالعمل‌های دولتی مهمترین مشکل تولید کنندگان در سال ۹۷ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حسین سلاح‌ورزی، نایب رئیس اتاق ایران گفت: بر اساس آخرین پایش فضای کسب و کار «بی‌ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت‌ها» و «بی‌ثباتی در مقررات و دستورالعمل‌های دستگاه‌های دولتی» مهمترین مشکلات برای تولیدکنندگان عنوان شده است.

سلاح‌ورزی  در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، به بند واو تبصره ۱۶ در قانون بودجه اشاره و عنوان کرد: این موضوع در قانون بودجه سال ۹۷ تا شهریور قابل اجرا بود، اما بسیاری از واحد‌ها نتواستند از آن استفاده کنند.

وی افزود: با این وجود بسیاری از واحد‌ها در زمان مقرر ثبت‌نام کردند که انتظار می‌رود در شرایط فعلی به آن‌ها رسیدگی شود.

رئیس اتاق بارزگانی خرم‌آباد در ارتباط با سیل اخیر در لرستان نیز اظهار داشت: واقعیت این است که بسیاری از واحد‌های اقتصادی و صنفی از سیل اخیر به شدت آسیب دیدند.

سلاحورزی تصریح کرد: اصناف و تولیدکنندگان سیل زده در لرستان در مراجعه به اتاق بازرگانی می‌گویند که حرف‌ها و وعده‌های مسوولان به آسیب دیدگان هنوز اجرایی نشده و قول‌هایی که وزرا و مسوولان در بازدید از این مناطق اعلام کرده‌اند عملی نشده است.

وی گفت: آسیب دیدگان انتظار دارند پس از سیل به مسائل و مشکلات آن‌ها، مانند وعده‌هایی، چون پرداخت بیمه بیکاری، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت پرداخت حقوق ۱۰۰ روز حقوق و ... رسیدگی شود.

 نایب رئیس اتاق ایران یادآور شد: باید یک سیستم نظارتی وجود داشته باشد تا وعده‌ها پیگیری و اجرایی شود.

سلاحورزی گفت: اگر برنامه‌ای برای کنترل نارضایتی اصناف نداشته باشیم، معضلات و مشکلاتمان در آینده بیشتر خواهد شد.

وی در مورد وضعیت فضای کسب و کار در کشور گفت: در گزارش سال ۹۶ اصلی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان «دشواری تامین مالی» و «رویه‌های مالیاتی» بود که در سال ۹۷ این مشکلات «بی‌ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت‌ها» و «بی‌ثباتی در مقررات و دستورالعمل‌های دستگاه‌های دولتی» عنوان شده است.

 نایب رئیس اتاق ایران گفت: بر اساس آخرین پایش صورت گرفته در لرستان نیز از نظر فعالان اقتصادی «بی‌ثباتی قیمت‌ها» و «بی‌تعهدی طرف‌های قرار داد» به عنوان دو مشکل اساسی در فضای کسب‌وکار استان عنوان شده است.

انتهای پیام/ ر

«بی‌ثباتی مقررات و دستورالعمل‌های دولتی» مهمترین مشکل تولید کنندگان در سال ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.