پمپئو: آمریکا مداخله در انتخابات آتی را تحمل نخواهد کرد

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با متهم کردن مسکو به دخالت در انتخایات این کشور به همتای روس خود گفت واشنگتن هیچگونه مداخله در انتخابات آتی خود را تحمل نخواهد کرد.

پمپئو خطاب به لاوروف: آمریکا مداخله در انتخابات آتی را تحمل نخواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته با متهم کردن مسکو به دخالت در انتخایات این کشور اعلام کرد به سرگئی لاوروف، همتای روس خود گفته که واشنگتن دیگر «مداخله» مسکو در انتخابات آینده خود را تحمل نخواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری در سوچی اعلام کرد که به لاوروف گفته است مداخله در انتخابات آمریکا غیر قابل قبول است و اگر روس‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ مداخله کنند، این امر به بدتر شدن روابط دو جانبه نسبت به قبل منجر خواهد شد. پمپئو تاکید کرد: ما آن (مداخله در انتخابات) را تحمل نخواهیم کرد.

وزیر خارجه آمریکا این هفته با فشار‌های زیادی از سوی قانونگذاران دموکرات در خصوص در پیش گرفتن مواضع سخت در دیدار با مقامات بلندپایه روس به دلیل مداخله ادعایی مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ روبرو بود. پمپئو روز گذشته یادآور شد که آمریکا با مداخله هر کشوری در انتخابات خود مخالف است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: من گفتم که این مسئله تنها مربوط به روسیه نمی‌شود، بلکه دیگر کشور‌ها را نیز شامل می‌شود. انتخابات ما «مهم و مقدس» است و باید آزاد و عادلانه و به دور از هرگونه مداخله خارجی صورت گیرد.

وزیر خارجه آمریکا این اظهارات را پس از نشست مشترک با همتای روس خود و در کنفرانس خبری با خبرنگاران در سوچی ایراد کرد. مایک پمپئو روز گذشته وارد روسیه شد و علاوه بر وزیر خارجه با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز دیدار داشت.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روسیه بار‌ها هر گونه مداخله اتباع خود را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است. روز گذشته وزیر خارجه روسیه، آمریکا را به مداخله در امور سیاسی این کشور متهم کرد و اتهامات مطرح در خصوص مداخله مسکو در انتخابات سال ۲۰۱۶ را بی پایه و اساس توصیف کرد. سفارت روسیه در واشنگتن نیز اخیرا با توجه به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا، که برمبنای آن هیچ شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشد، از این کشور خواست تا دست از اتهام‌زنی به مسکو در خصوص مداخله در انتخابات بردارد و به دنبال بهبود روابط آسیب دیده دو کشور طی سال‌های اخیر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار