آموزش فرش دستباف در گیلان

۱۲ دوره آموزش تخصصی وعمومی فرش دستباف در گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مجتبی مهری، رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان از برگزاری ۱۲ دوره آموزشی در راستای ارتقای مهارت قالیبافان و فعالان فرش دستباف گیلان خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی می‌تواند در ارتقاء جایگاه تولید و رونق بازار فرش دستباف گیلان اثربخش باشد.

وی با بیان استفاده از روزآمدترین مولفه‌های آموزشی فرش در این دوره‌ها افزود: این دروه‌ها شامل یک دوره آموزش تخصصی طراحی پیشرفته برای طراحان و فارغ التحصیلان فرش دستباف به منظور ارتقای دانش طراحان در استفاده از نرم افزار بوریا و نیز تعداد ۱۱ دوره آموزشی ارتقای مهارت قالیبافان به منظور آشنایی با بهداشت محیط کار و اصول ایمنی، آشنایی با مواد اولیه مرغوب، آشنایی با فرش منطقه برگزار شد.

رئیس اداره فرش سازمان صمت گیلان اظهار داشت: در این دروه‌ها علاوه بر تاکید بر موارد تخصصی، مروری بر مراحل چله کشی و بافت فرش، شناخت معایب فرش و نحوی پیشگیری و اصلاح آن‌ها با تاکید بر آسیب‌های مراحل چله کشی و بافت رایج درتولید فرش‌های منطقه، معرفی طرح‌ها و رنگ‌های مورد سلیقه بازار، آشنایی با قیمت‌های روز بازار فرش، آشنایی با حقوق اجتماعی و مزایای بیمه قالیبافی صورت گرفت.

مهری یادآور شد: این دوره‌ها در شهرستان‌های رشت، لنگرود، املش، سیاهکل، تالش، رضوانشهر، ماسال، صومعه سرا، رودبار و منطقه آزاد انزلی با بهره مندی از اساتید توانمند و باتجربه برگزار شد.

وی برگزاری آموزش‌های کاربردی و عملیاتی در حوزه فرش را بسیار تاثیرگذار و رضایت بخش توصیف و تصریح کرد: برای اجرای این دوره‌ها جمعا مبلغ ۵۹۴ میلیون ریال هزینه شد که اعتبار آن توسط مرکز ملی فرش ایران تامین شد.

انتهای پیام/ع

برگزاری ۱۲ دوره آموزش تخصصی و عمومی فرش دستباف در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.